הריון ועלייה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 33 , נמצאת בהריון ראשון,,, אני כרגע בשבוע 17 אני גובה 1.56, התחלת ההריון שלי הייתי במשקל :: 57.72 קילו . כרגע אני שוקלת 62.72 שזו עלייה מטורפת!!!!!!!!!! הקטע הוא שהעלייה שלי מתבטאת ישר בבטן, ויש לי בחודש במקום של חודש רביעי,,,,היא נראית כמו חודש שישי,,,לפחות אני כולי בהלם איך הגעתי למצב הזה,,,אני חייבת לעשות משהו, אני החלטתי לוותר על כל המתוקים , והדברים המיותרים,,,אבל עדיין אסור לעשות דיאטה,,,איך אני יכולה לעצור את זה?? מטבלאות שהסתכלתי אני אמורה לסיים את ההריון בערך במשקל של 72 קילו , ואם אני כרגע עומדת על 62 קילו ואני בסה"כ בחודש 4 יש לי 10 קילו לעלות עד הסוף..האם זה אפשרי?? כי הבנתי שבחודשים מתקדמים עולים יותר במשקל?? אשמח לשמוע ,,,,,,,,,,,,,,תגובות בבקשה!! איך אני מגיעה לעמק השווה עם המשקל הזה!! תודה!!
שלום אילת קודם כל מזל טוב לרגל ההריון הראשון. לפי BMI שלך טרום ההריון (23.4) את בטווח המשקל התקין ולכן את צריכה לעלות בתקופת ההריון בין 11.5 ל-16 ק"ג, כאשר בשליש הראשון כדאי לעלות 0.2 - 0.5 ק"ג בלבד ובשליש השני והשלישי עד 0.5 ק"ג בשבוע. במקרה שלך- ייתכן והיתה עלייה גבוהה מעט מהמומלץ אך כמו שציינת אין לבצע דיאטות הרזייה בזמן ההריון! המטרה שלך כעת היא להמשיך את העלייה במשקל אך בקצב מתון יותר וזאת ניתן לבצע ע"י שילוב פעילות גופנית לאורך כל ההריון ולאכול בהתאם לתחושות הרעב שלך ולא לפי תחושות אחרות כמו שעמום, רגש וכדומה.כדאי לקצץ בפיצוחים, מאכלים שומניים ודברי מתיקה למיניהם ולאכול הרבה ארוחות קטנות. רצוי כי כל ארוחה תכיל פחמימה מורכבת(לחם, פסטה, קטניות וכדומה). בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית