תיקון הנזק
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
03/05/2010 | 23:28 | מאת: שני
שלום , אני חוששת שעשיתי לעצמי קצת נזק ומקווה שהוא אינו בלתי הפיך ואני אסביר. ירדתי כ-4 ק"ג במשך כ-3 חודשים וכעת אני מרוצה מאוד ממשקלי ומהגוף שלי. הירידה היתה בעקבות 5 פעמים בשבוע ספינינג או אלפטיקל ובנוסף קיזזתי באוכל. זה לא שלא אכלתי כלום וזה לא שלא הכנסתי שומנים או פחמימות אך אני חוששת (ואולי אני סתם חוששת) שיכולתי לאכול עוד קצת ושאולי הבאתי את עצמי למצב שאכלתי מעט מדי ביחס לאימונים היחסית אינטנסיבים שעשיתי. בקיצור- אני חוששת שהירידה היתה בעקבות פירוק גם של שרירים ולא רק של שומן וגם בעקבות ירידה בנוזלים בגוף. שאלתי אלייך, האם המצב בלתי הפיך? מה עלי לאכול ואייך להתאמן ומה הפעילות הגופנית שעלי לעשות כדי להיות בטוחה הן שאני מפרקת שומן ולא שריר, הן שאני מחזקת שריר והן שאיני יעלה בהמשקל. אני חוששת להעלות כעת את צריכת הקלוריות למרות שאני ממשיכה להתאמן משום שאני חוששת מעליה במשקל בעקבות ה"נזק" שעשיתי לעצמי, אם בכלל. אז אייך מתגברים על הנזק בלי להעלות במשקל?. יש לציין כי אינני מרגישה חולשה וכי אני כן משתדלת לאכול בריא ולהכניס את כל אבות המזון אך יש לי נטייה לצמצם בפחמימות כי אני חוששת שהן האויב הגדול בירידה במשקל. אני בת 28 ומאוד נהנת מהספינינג. לא רוצה להפסיק. אודה לך על התיחסותך, שני
לקריאה נוספת והעמקה
04/05/2010 | 18:47 | מאת: רקפת מרקוס
שלום שני לפי התיאור שלך ירידה של 4 ק"ג בשלושה חודשים היא ירידה הדרגתית ומאוזנת לגוף ואני מאוד שמחה שכעת את מרוצה ממשקלך.איני חושבת שזהו מצב בלתי הפיך אך את צריכה לוודא כי התפריט שלך מאוזן ודי לקבל מידע נוסף את יכולה לבצע בדיקות דם לוודא שאת ללא חסרים תזונתיים. פעילות גופנית היא מבורכת והיא עושה נפלאות לגוף ולנפש. לא ציינת בדיוק את הכמויות שאכלת בזמן הדיאטה ולכן איני יכולה לדעת בוודאות אם אכלת מספיק עבורך או פחות מדי אבל עובדה שגופך הגיב לזה במתינות ולא בירידה גדולה במשקל.ייתכן גם שבעקבות הפעילות האינטנסיבית שאת מתארת העלית את מסת השרירים שלך ולכן לא תראי ירידה גדולה במשקל כי בעצם בנית שריר ששוקל יותר משומן.כדי לשמור על בריאותך כדאי מאוד להתייעץ עם דיאטנית ספציפית על התפריט כדי לוודא שאת מקבלת את כל אבות המזון החיוניים לגופך. מבחינת פחמימות הן חיוניות לצריכה לפני ואחרי פעילות גופנית מכיוון שהן מספקות אנרגיה זמינה לביצוע הפעילות וכך גם חלבונים (שחשובים לצריכה בעיקר לאחר הפעילות)שמהווים חומרי בניין לבניית השריר ואם תספקי אותם בצורה טובה הגוף בעצם יתאושש טוב יותר לאחר הפעילות וגם לא יפרק שרירים. כל עוד את נהנית מהפעילות המשיכי בה אך הקפידי על אכילה מסודרת ומאוזנת. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית