האם יש קשר בין התופעות ?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בחודשים האחרונים אני מוצאת את עצמי פונה למס' רופאים בתחומים שונים על תופעות שהחלו פחות יותר באותה תקופה. כל רופא מתמקד בתחומו ואני שואלת את עצמח (ואותכם...) האם יכול להיות קשר בין הדברים. אחת הבעיות איתן אני מתמודדת, והיא זו שנמשכת מעל כ 10 שנים היא השמנת יתר בעיה מס' 1: אני בת 39 ולפני מס' חודשים החלו אצלי תופעות של גיל מעבר מוקדם (גלי חום והפרעות במחזור החודשי עד להפסקתו) פניתי לרופאת נשים וביצעתי בדיקות דם שצביעו על בעיה הורמונלית , הוחלפו לי הגלולות והבעיה הסתדרה. בעיה מס' 2: במסגרת בדיקות תקופתיות, התגלה אצלי דם בשתן , הופנתי לנפרולוג ,ביצעתי בדיקות דם ושתן ונראה שכל הבדיקות תקינות למעט המשך הופעת דם בשתן (ערך 25) בעיה מס' 3 : עייפות תמידית וצורך עז לישון בעיקר החל משעות הצהריים בעיה מס' 4: השמנה קבועה לאורך מס' שנים (עליה של 25 קילו ב 10 שנים, אני שוקלת 95 קילו וגובהי 1.61) , ביקרתי תקופה אצל דיאטנית ובספירת קלוריות הסתבר שאני אוכלת כ 1600 קלוריות מקסימום בבדיקות דם , ערך TSH 4.13 בעיה מס' 5 : אובחנתי לפני כשנה כ ADD , התחלתי לקחת ריטלין , המינון הועלה כבר פעמיים ואני מרגישה שבתקופה האחרונה כבר אינו משפיע , העלאה נוספת במינון (ל 80 מ"ג) הציפה תופעות של מינון יתר עובדה חשובה נוספת היא שבמהלך עבודתי , במשך מס' שנים ועד ללפני כחודשיים הייתי בסטרס עצום (שגרם בעבר ל 2 התקפים אפילפטיים) והייתי ישנה כ 3-4 שעות בלילה שינה טרופה. את רב התופעות ייחסתי ללחץ אך פעולות שביצעתי שגרמו לירידה דרסטית בלחץ אמנם הטיבו עימי אך לא הפסיקו את התופעות לגמרי. לעיתים ייחסתי את ההשמנה ללחץ ואת העייפות להשמנת היתר. כל התופעות פוגעות באיכות החיים שלי , אני נשואה עם 3 ילדים והתופעות משפיעות עלי ברמה יום יומית. תודה
הייתי ממליצה לך לגשת לאנדוקרינולוג (מומחה להורמונים). תרגישי טוב!
שלום לך: קיים קשר ברור בין מצב נפשי להשמנה,בכל זאת יש צורך לסיים את הבירור. תחושתך ברורה לי, אך זה טבעי לחלוטין שהמומחים ייתמקדו בתחומם, לשם כך הם "מומחים".מי שצריך לרכז את הכל הוא רופא המשפחה שלך. אולי תוכלי להיעזר בספר שלנו "לרזות מתחילים מהראש" בשיטת ד"ר לוי. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי