עליה קיצונית במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, עישנתי במשך 15 שנה והפפסקתי לעשן בעזרת כדורי זיבן והיו לי תופעות לואי קשות ולכן קיבלתי למשך שבוע כדורים נוגדי חרדה. התגובה של הגוף שלי בשבוע לאחר מכן הייתה תוספת של 15 קילו. מאז העליה המשיכה בקצב איטי יותר (2 קילו לשבוע). הפסקתי לעלות לאחר תוספת של 25 ק"ג - יש לציין שבמשך כל הזמן זה עשיתי 2 הליכות ביום כל אחת שעה וחצי והקפדתי על ארוחות מסודרות. 4 חודשים לאחר מכן נכנסתי להריון ושוב החלה עליה חדה במשקל ללא בקרה - עדיין המשכתי את הליכות. מאדם ששוקל 50 ק"ג הפכתי לאדם ששוקל 94 ק"ג. עכשיו כשלושה חודשים לאחר לידה, ירדתי רק ל82 ק"ג בלידה, אני לא מצליחה לרדת גרם. מה זה יכול להיות? מה עלי לעשות?
שלום מורן ראשית, הקרב אף פעם לא אבוד מראש. לצערי, לא מספיק להקפיד על ארוחות מסודרות והליכות כדי לרדת במשקל...איזון אנרגטי בין הכנסת האנרגיה לגוף לעומת הוצאת האנרגיה בגוף קובע אם נשמין, נרזה או נישאר על אותו משקל. ברגע שאנו יוצרים מאזן שלילי בו ההוצאה גבוהה יותר מההכנסה אנו נפחית במשקל כלומר מאזן שלילי הכרחי לתהליך הרזיה. לכן חשוב להקפיד על תפריט תזונתי מתאים ולכן אני ממליצה לך לבקש מרופא המשפחה שלך הפנייה לדיאטנית קלינית לשם ייעוץ וליווי בנושא. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית