השמנת יתר קיצונית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בן 16 ושוקל 102 קילו, הגעתי למסקנה שאני כבר שמן בצורה קיצונית וזה פוגע בי בכול דבר אפשרי. בכול מקרה התחלתי להוריד במנות,לאכול יוגורטים במקום שוקולד,לשתות מים,פטל או תפוזים במקום קולה.אני רק לא סגור על המינונים של האוכל ומה קורה עם הקטע של הספורט כי זה משהו שאני בכלל לא אוהב.. אני אוכל קורנפלקס בבוקר בבית ספר שתי לחמניות עם חביתה אחר הצהריים 2 שניצלים (סביבות 200 גרם אולי יותר) ובערב זה משתנה בד"כ 2 אחרי הארוחות צהריים ני רוצה משהו מתוק אז אני אוכל יוגורט או משהו כזה וזה מספק עד הערב.. בכול מקרה מה אתם אומרים?מה אפשר לשנות,להוסיף?אני פתוח להצעות.. וספורט אני לא ממש אוהב אני כרגע לא בחדר כושר וגם לא מעוניין,יש לי אופניים בבית ואני בכיף יסע עליהם..כמה קילומטראפשר לעשות עליות,ירידות,מיישור?כמה זמן..כו'.. המטרה לרדת כמה שיותר מהר,אני יחסית בנוי למישהו ששוקל 100 קילו ואין לי בעיה לעשות ספורט פשוט סחדר כושר זה משעמם מאוד.
שלום ראשית, איני ממליצה לאף אחד לרדת מהר במשקל בטח לא בגיל צעיר !!! חושה שתדע שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית