סובין
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/12/2009 | 14:10 | מאת: סיוון
יש לי מס' שאלות בנוגע לסובין: 1- מדוע הורידו מהמדפים בסופרים השונים את סובין ה חיטה? מוכרים רק סובין שיבולת שועל. 2- בסופר חבילה של 200 גר' סובין חיטה עולה 7 שח ובחנות שמוכרת תבלינים וקטניות בשקילה אז 1 קג סובין עולה 7 שח. מדוע? האם מדובר באותו מוצר? האם בסופר זה יותר יקר כי זה ארוז בחבילה של תלמה לעומת בחנות התבלינים ששם זה מגיע בשקילה ולא ארוז ואז זה כאילו פחות יפה, משווק... 3- בסובין חיטה שמוכרים בסופר כתוב 157 קל' ל100 גר'. האם כך הדבר גם בסובין שמוכרים בחנות התבלינים? הרי שם אני לוקחת תסובין משק אז איילך אדע את מס' הקל'? אני מפחדת שזה לא יותר כי אני שומרת על משקל. 4- הבנתי שסובין לא נספג בגוף כי הגוף לא מעקל סיבים. אז האם אני יכולה לאכול סובין ללא חשש מהשמנה כמה שארצה? ואם כן אז מה המשמעות של ה- 157 קל' ל-100 גר'? תודה ואשמח אם תענו לפי הסדר.
לקריאה נוספת והעמקה
03/01/2010 | 14:51 | מאת: עדי מילר
שלום סיוון 1. לא צריכה להיות לכך סיבה מוצדקת, נסי בסופרים אחרים. 2. את בהחלט צודקת, מדובר באותו מוצר בדיוק וכמו מוצרים אחרים ההבדל במחיר נובע משיקולים כלכלים בלבד כגון אריזה, מיקום החנות, ה"שם" של הרשת וכו'... 3. מספר הקלוריות הינו זהה. 4. רוב הסיביים התזונתיים אינם מתעקלים בגופנו לכן תרומתם הקלורית נמוכה, סובין חיטה הינו החלק העשיר בסיביים אך עדיין מכיל מרכיבים נוספים ולכן בעל תרומה קלורית. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית