חוסר בקלוריות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/12/2009 | 10:04 | מאת: ADI
עדי בוקר טוב ברצוני להודות לכם על תשובתכם והתיחסותכם. אני עדין לא מוצאת תשובות לבעיה שלי. בקצרה על עצמי בת 40 גובה 1.77 משקל 78 אחת שצריכה לקבל מדליה על מספר הדיאטות שעשתה בחיים שלה.שאלתי היא זו אצלי הבעיה היא לא אכילת יתר ונישנושים אצלי הפוך כל הזמן אני בתהליך של דיאטה יורדת עולה .עולה אבל מחוסר קלוריות יומית.הכונה היא שאני מגיעה ל500 קלוריות ביום. הבנתי שבגלל שאני לא אוכלת מספיק יש שלב הירדה ולאחר מכן הגוף נעצר ומתחיל לעלות ולאגור שומן. אבל לפי מה שאני מבינה גם האנורקסיות והדוגמניות צמות ולא אוכלות מספיק מדוע אצלם הם יורדים ואצלי תמיד יורדת לשם עליה. יש לי בעיה בראש שאני יודעת שזאת בעיה נפשית שאני צריכה לעלות את כמות הקלוריות ל 1200 אך אני לא מסוגלת לאכול יותר כי הראש מפחד לאכול. למרות שניסתי שומרי משקל וחלי ממן תזונה נכונה לא הצלחתי לרדת ותמיד אמרו לי שהגוף בטרנס לכן אני צריכה זמן שהגוף ירד ולי אין את הזמן רוצה ירידות מידיות.ואז אני חוזרת לדיאטות הכסאח שלי. ולמרות שאני לא יורדת אני ממשיכה במחשבה שהגוף בסוף ישבר ואני אצליח לרדת האם לדעתך אני אצליח לרדת כך בסופו של דבר עם כמות של 500 קלוריות?האם הגוף ישבר?
לקריאה נוספת והעמקה
27/12/2009 | 11:00 | מאת: עדי מילר
שלום בהחלט קיימת האופציה שתרדי כך במשקל אך מנסיוני קיים סיכוי קלוש שתצליחי להתמיד בכך לטווח הארוך ולכן בסופו של דבר יגיע שלב העליה במשקל ובעצם המאמץ הכרוך באכילה של 500 קק"ל בלבד לא באמת שווה. חשוב לי שוב לציין כל הדיאטות המכילות מעט קלוריות (מתחת ל-1200 קק"ל), גורמות לפירוק שריר, רעב, ירידה במצב רוח ובדרך כלל במקום ירידה במשקל, עליה עם ריבית. הרעב הנוצר גורם תכופות לבולמוסי אכילה המלווים בהרגשה רעה וכמובן לעלייה במשקל. דיאטה מסוג זה היא דיאטה שלא מספקת את אבות המזון הויטמינים והמינרלים הבסיסיים הדרושים, וכך הבריאות נפגעת. נשירת שיער, בעיות בעור, שבירת צפרניים הם רק הסמנים החיצוניים. במקרים חמורים עלולה להתפתח אנמיה ובעיות נוספות. התופעות הגופניות עלולות להופיע חודשים לאחר הדיאטה. ממליצה לפנות לדיאטנית קלינית לקבלת תמיכה וליווי תהליך ההרזיה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית