נפיחות בבטן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום,אני לא יודע אם זה הפורום המתאים בעברי הייתי שמן אז עשיתי דיאטה,ומהדיאטה נהיו לי עציריות ממושכות,עכשיו אין לי עציריות זה עבר לי,אבל יש לי פיגור בהוצאת הבסולת,אז עשיתי ניסוי קטן,אתם מכירים את זה שאתם אכולים תירס ואז רואים את בקקי,אז רציתי לראות אחרי כמה זמן הגוף שלי מוצאי את התירס,אז רק לאחרי 3 שבועות התירס יצא לי(בדרך כלל אני מעכל דברים תוך יום-יום וחצי) והפיגור בהוצאת הבסולת גורם לי לכרס ואני לא שמן בכלל השאלה שלי היא מה עושים בנידון,ריקון קיבה?? ואם לא אז מה עושים??
שלום אבי לטיפול בעצירות חשוב להקפיד על אכילת ארוחות מסודרות, להרבות במזונות העשירים בסיבים כמו ירקות, פירות (בעיקר אכילת שזיפים יבשים ותאנים) , דגנים מלאים וקטניות ויחד עם זאת לשתות לפחות 10 כוסות נוזלים ביום (רצוי מים). אפשר להוסיף לתפריט היומי תכשירים המכילים סיבים (לדוגמא סובין). ולא פחות חשוב הקפדה על פעילות גופנית סדירה. במידה ואין הקלה ביציאות יש לפנות לייעוץ רפואי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית