תפריט דיאטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/12/2009 | 10:11 | מאת: טלי
שלום, אני בת 29, העלתי כמה ק"ג והייתי רוצה להוריד אותם. אני עושה הליכה מספר פעמים בשבוע אבל יש לי בעיה עם תפריט שאוכל להתמיד בו, לא להיות רעבה ולרזות.יש לי בעיה אחת מרכזית-אני נורא סובלת מגזים וכאבי בטן, הנגרמים ממאכלי חלב בעיקר. כמו כן, אני עובדת במקום שבו אוכלים ארוחת צהריים ב 12 ועד ארוחת הערב אני נהיית מאוד רעבה. איזה תפריט יכול להתאים לי? תודה:)
לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2009 | 16:09 | מאת: עדי מילר
שלום טלי שלום טלי הטיפול בגזים וכאבי בטן הינו הורדה ובמקרים קיצונים אף הימנעות מצריכת מזונות הגורמים לגזים כמו: ירקות – כרוב, כרובית, ברוקולי, בצל, צנון וחצילים, קטניות, סוגים מסוימים של לחם קל (בעיקר אלו מחיטה מלאה), משקאות תוססים, לעיתים קיימת רגישות למוצרי חלב (רגישות ללקטוז) במקרה זה יש להתייעץ עם רופא המשפחה (קיימת בדיקה פשוטה לבירור הרגישות). בנוסף, אכילה מהירה ו/או אכילה בפה פתוח ולעיסה מרובה של מסטיקים מובילה להכנסת אויר רב למערכת העיכול מה שעלול ליצור גזים ולהוביל לבטן נפוחה ולכן מומלץ להקפיד על אכילה איטית ובפה סגור. במקרה של גזים ובטן נפוחה ניתן להיעזר בשתיית מים רותחים עם קימל. תפריט לירידה במשקל הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי