שריפת שומן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום , אני בן 26 1.85 מטר 85 ק"ג ואני רוצה לרדת במשקל ולא צפוייה לי בעיה לעשות זאת אך קראתי עכשיו באינטרנט שבאימון, למשל ריצה בחצי שעה ראשונה שורפים פחמימות בעיקר ורק בעיצומו של האימון שורפים שומנים . 1) האם נכון ? 2)האם שומנים יכולים פשוט להישרף או שהם רק יכולים להפוך למסת שריר? 3)אני רוצה לקשור את הדברים לפעילות שאני עושה, הליכה מרובה, אני נצמד לעניין שצריך מינימום 10,000 צעדים ביום. לעיתים קרובות מאוד בעיקר בתקופה זאת (חורף) הליכה רצופה של בין שעה לשעתיים. 3) האם עם רמת פעילות כזאת של יותר מ10,000 ביום אך אך ללא פעילות מאומצת וכמובן שהמאזן הקלורי חיובי (מראה על ירידה) האם נשרף שומן? תודה רבה
שלום אבי ככל שהאימון מתארך עולה באופן יחסי שריפת השומן ויורדת שריפת הפחמימות... שומנים לעולם לא יכולים להפוך למסת שריר כיוון שמדובר בשני סוגי תאים שונים לגמרי !!! כדי לעלות מסת שריר יש לעבוד על הפעילות האנארובית ובכדי לצמצם את מסת השומן יש לעשות פעילות אנארובית וכמובן להגיע למאזן שלילי שבו האנרגיה שמבזבזים גדולה מהאנרגיה המגיעה מהאוכל. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי