אחוזי שומן בגוף
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/11/2009 | 07:02 | מאת: אבי
שלום רב, למרות שזה לא רלוונטי אציין שאני בן 26 185 ס"מ 87 ק"ג לא שמן במיוחד אך יש בעיקר בטן קטנה שאני מעוניין להוריד. אני לא עושה את הדיאטה בקיצוניות אלא מעוניין לרדת לאט לאט כלומר לא איכפת לי להיות במינוס של מאות בודדות של קלוריות כל יום אולי אפילו מאוזן לפעמים. במצב כזה של ירידה איטית קשה לעקוב אחרי הירידה דרך שקילה יומית ואפילו שבועית (מניסיון) בגלל שזה תלוי מתי נשקלים , מה גם שאני הולך על טקטיקה של לאכול הרבה ולעשות עוד יותר ספורט שאפילו הפעילות המתונה כשהיא נעשית המון זמן על בסיס קבוע מחזקת במעט את השרירים ובטח גם חיזוק שרירים באופן ישיר אותו אני מקיים במהלך הדיאטה מקשה על מדידת אחוז שומן. לפיכך הגעתי למסקנה לאחר ששמעתי לאחרונה על מכשירים שמודדים אחוזי שומן שהם יכולים לעזור לי. אשמח אם תייעצו לי מהו המכשיר הביתי למדידת שומן היעיל ביותר? פחות חשוב לי הדיוק של אחוז השומן בגוף אלא המעקב אחרי השינוי באחוז השומן מידי יום , שבוע בעקבות הבעיה שציינתי למעלה. כלומר אם הוא מראה אחוז שומן לא נכון אז שיראה אחוז לא נכון בעקביות. המון תודה
לקריאה נוספת והעמקה
23/11/2009 | 08:00 | מאת: עדי מילר
שלום אבי מדידת אחוזי השומן בגופנו אמורה לתת לנו מושג כמה ממשקל גופנו נובע מרקמת שומן וכמה נובע מרקמות לא שומניות (שרירים, עצמות ועוד). אין צורך (גם במקרה שלך) לבדוק אחוזי שומן על בסיס שבועי ובטח שלא על בסיס יומי כיוון שאחוז השומן בגוף לא משתנה כ"כ מהר...נקודה נוספת היא שלא כמו המשקל, השומן בגוף אינו יכול להמדד בעזרת מכשיר המשקל הרגיל והשיטות המסורתיות לבדיקת שומן הינן מקצועיות ודורשות התערבות אדם מקצועי. אני ממליצה לך להשקל אחת לשבוע, עדיף ביום ובשעה קבועה ועם אותו סגנון של בגד. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי