חזרה למשקל קודם
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
גובהי 1.71, לפני הלידה האחרונה והשלישית שקלתי כ-64 קילו, זאת לאחר דיאטה עצמאית שעשיתי ובה ירדתי כ-15 קילו (מ-78 ק"ג ל-63). במשך יותר משנתיים שמרתי על משקל יפה של 62-64 עד שנכנסתי שוב להריון. יש לציין שתמיד הייתי רזה וחטובה עד הלידות ואז עשיתי את הדיאטה שהזכרתי. מאז הלידה עברו 3 שנים. הגעתי למשקל של 81 קילו וירדתי ל-68 (עם הרבה תנודות במשקל של עליות וירידות), כמעט הייתי שם,עוד 4 קילו וכמעט חזרתי למשקלי הנכסף, אבל עברה עלי תקופה קשה בה פניתי לאוכל, למתוקים בעיקר, לחטיפים. עליתי בחזרה ל-76 קילו.יש לציין שהייתי בסדנאות של קופ"ח וזה רק החמיר את הפרעות האכילה.כשאני אומרת הפרעות אני מתכוונת לשבוע שבועיים דיאטה ואח"כ אכילה בלי גבולות. נכון להיום התחלתי שוב דיאטה, נראה עד מתי זה יחזיק מעמד. בנתיים אני שוקלת 74.יש לי תפריט שקיבלתי באחת הסדנאות, אני מנסה שלא להצמד אליו באופן שרירותי,אלא לגוון וגם "לחטוא" פה ושם על מנת להכנס לפרופורציה ולא למשטר שגורם לי להשבר. אשמח לכל תובנה או עיצה מה לעשות במצבי.
שלום לילך, קודם כל הרשי לספר לך, שאת התופעה שאת מתארת חווים כ-95% מהאנשים שיורדים במשקל. החלק, אולי היותר קשה בתהליך הוא שמירה על התוצאות. דרך טובה להבטיח, או לעלות את סיכויי ההתמדה בדיאטה או בשמירה על המשקל לאחר הירידה, היא לבחור בתכנית אכילה להרזיה, שהינה מתונה, מתאימה לסדר יומך באופן אישי, שכוללת את כל רכיבי התזונה ומשלבת מזון מגוון בתפריט, כולל מאכלים שהם אולי עתירי קלוריות, אך מאוד אהובים עלייך. בצורה כזו תוכלי להתמיד בצורת האכילה החדשה כל הזמן. כלומר, גם לאחר שתסיימי להשיל את הקילוגרמים המיותרים, תמשיכי לאכול באותה דרך וכך תמנעי את הלופ. בנוסף, מומלץ לשלב טיפול התנהגותי, שיזהה את הנקודות החלשות שלך (למשל את הגורם לזלילה, כפי שתיארת) ויעזור לך להתמודד ולתקן את דרך המחשבה וההתנהגות בנקודות אלו. בנוסף לכך חשוב לי לציין שפעמים רבות אנו משקיעים אנרגיה ומאמץ בלעשות דיאטה ולרזות אך מתקשים. הדחף לאכול חזק מאיתנו. אנו פונים לדוגמא לאוכל ברגעי חולשה, כאשר אנו מצוברחים, מדוכדכים, מתוסכלים, חרדים, חשים ריקנות, לפעמים כדרך לפרוק זעם ומתח ולאחר מכן מתחרטים. במצבים אלו ורבים נוספים הפתרון של שינוי תזונתי בלבד אינו יכול לתת מענה מספק. המענה הייחודי הניתן לכך במרפאתנו הינו ע"י טיפול משלים קוגניטיבי התנהגותי שהותאם במיוחד לבעיית ההשמנה ע"י ד"ר לוי, ומטרתו לחזק את השליטה העצמית על עצמנו ועל האוכל. ניתן להוסיף ולהתרשם הן באתר המרפאה והן מספרו החדש של ד"ר לוי "לרזות מתחילים מהראש" בהוצאת כתר שיצא לאור בחודשים האחרונים. אתר www.drlevy.co.il ניתן לתאם פגישת ייעוץ חינם במרפאה בטלפון 036764880 בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי