הרזייה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני חודש וחצי לאחר לידה אני לא מניקה, במשך היום אני אוכלת מאוד מעט על מנת לחזור למשקלי אני עושה הליכה 3 פעמים בשבוע למשך שעה ולמרבית הפלא אני לא יורדת במשקל אפילו עליתי קילו השבוע הזה. אני לא מבינה מה קורה פה. בבקשה אתם יכולים להסביר לי מה פשר המשוואה הלא מאוזנת הזו?
שלום ימית ראשית המון מזל טוב !!! לא ציינת משקל, גובה, עודף המשקל שהעלת בהריון והכי חשוב מה תפריטך כולל אך לאור העובדה שציינת שהינך אוכלת מאוד מעט אני מניחה שפה מתחילה הבעיה !!! כשאוכלים מעט מדי הגוף חש בסטרס, במתח. יש מצב שהוא אינו יודע מתי ואם תבוא הארוחה הבאה והאם היא תכלול מספיק אנרגיה. לכן, הוא חוסך בהוצאות האנרגיה. בין שאר ה"חסכונות" יש חיסכון בשריפת שומנים. לכן יש האטה בירידה במשקל, ולעיתים אף עליה. פרט לכך ישנן עוד סיבות רבות למה דיאטות שמכילות מעט מדי קלוריות אינן מומלצות. בין השאר בגלל שלא ניתן להתמיד בהן לאורך הזמן הדרוש ואחרי כן יש כמיהה לאכול הרבה ובעיקר מהמזונות שאוהבים ונמנענו מהם. כך קורה שבסיום ה"דיאטה" יש אכילה מופרזת ועלייה חזרה במשקל עם רבית. מאוד מומלץ שתשני את צורת האכילה שלך ועשי זאת בצורה מבוקרת עם ליווי תזונתי מקצועי מתאים. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי