היי!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 14 , ואני חושבת שאני שמנה הגובה שלי הוא 1.59 מטרים והמשקל 65 קילוגרמים. יש איזשהי דיאטה בשבילי?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום, עקב גילך הצעיר עליך לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפניה לדיאטנית קלינית, כיוון שבגיל זה יש להציב את המשקל והגובה על עקומות גדילה ולהשוואות לנקודות זמן אחרות וזאת כדי לבדוק האם קיימת סטיה מהעקומה וכך בעצם לדעת האם המשקל הינו תקין. חשוב שתדע שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה ולא לעבור את התהליך לבד במידה כמובן שיש בכלל צורך בכך. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי