שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/08/2009 | 10:20 | מאת: חסוי
אם לא אוכלים מספיק בשר אז מה קורה והאם ביצה זה במקום בשר?
לקריאה נוספת והעמקה
20/08/2009 | 10:36 | מאת: עדי מילר
שלום בשר מספק לגוף מספר מרכיבים חשובים : חלבון, ברזל, ויטמין B12 ועוד... אך קיימים תחליפי מזון המסוגלים לספק את אותם מרכיבים חשובים שציינתי. חלבון ניתן לקבל מדגים, מוצרי סויה, טופו ותבשילים המשלבים קטניות ודגנים (כמו לדוגמא אורז ועדשים). כיוון שויטמין B12 מקורו מן החי יש להוסיף ביצה לפחות 4 פעמים בשבוע וכמובן להקפיד על אכילה שלפחות 3 מנות דג בשבוע. ברזל נמצא גם בקטניות, ירקות ירוקים, פירות יבשים ובדגנים המעושרים בברזל. לשאלתך, אי אכילת ברזל ללא ההחלפות שציינתי עלולה להוביל לאנמיה (שמובילה לעייפות, סחרחורות, נשירת שיער וכו'), ירידה בזיכרון ובכושר הריכוז, כאבים בגפיים ועוד... בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי