בקשר לדיאטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/08/2009 | 01:05 | מאת: ספיר
בס"ד היי. שמי ספיר ואני בת 16 וחצי.(אני נקבה). גובהי הוא 1.60 ומשקלי 66. אני כ"כ רוצה לרדת במשקל תוך שבועיים הורדתי ארבעה ק"ג וחצי (הורדתי ל-64 וחצי ק"ג), אבל פשוט איכשהו עליתי את הק"ג וחצי הזה ביום אחד בדיוק! האם זה הגיוני ? אוף המשקל שלי בכלל לא תקין ואני ממש לא מרגישה טוב עם הגוף שלי. בניתי אני לעצמי תפריט : בוקר: מעדן או צלחת קורנפלקס תירס או שקית שוקו בלבד! צהריים:ארוחת צהריים מלאה! ערב(אני משתדלת לאכול עד שעה 6 בערב וזהו לכל היום): פרי או ירק. האם התפריט נכונה בשבילי? ומדוע הכל זרם לי בהתחלה וירדתי במהירות ואז פשוט נתקעתי! (אני משתמשת בתרופה רוקאטין לפצעי האקנה אם יש קשר אנא תצייני לי זה באמת חשוב לי !) אני ממש רוצה לרדת במשקל בשביל עצמי בעיקר (בריאות +הרגשה). בתודה רבה ספיר.
לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2009 | 12:27 | מאת: עדי מילר
שלום ספיר לצערי התפריט אינו מאוזן ואני מניחה שגם אינו עונה לצרכיך. מעבר לכך מומלץ לא לרדת יותר מ-0.5-1 ק"ג בשבוע בעיקר בגילך. כשאוכלים מעט מדי הגוף חש בסטרס, במתח. יש מצב שהוא אינו יודע מתי ואם תבוא הארוחה הבאה והאם היא תכלול מספיק אנרגיה. לכן, הוא חוסך בהוצאות האנרגיה. בין שאר ה"חסכונות" יש חיסכון בשריפת שומנים. לכן יש האטה בירידה במשקל. פרט לכך ישנן עוד סיבות רבות למה דיאטות שמכילות מעט מדי קלוריות אינן מומלצות. בין השאר בגלל שלא ניתן להתמיד בהן לאורך הזמן הדרוש ואחרי כן יש כמיהה לאכול הרבה ובעיקר מהמזונות שאוהבים ונמנענו מהם. כך קורה שבסיום ה"דיאטה" יש אכילה מופרזת ועלייה חזרה במשקל. חשוב שתהיה מודעת לעובדה שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת כמו שלך הכוללת מעט קלוריות ו/או מעט ארוחות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני מאוד ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. בהצלחה רבה בהמשך, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
20/08/2009 | 18:52 | מאת: ספיר
בס"ד מדוע אסור לי להוריד יותר מק"ג אחד בשבוע? ואני אשמח מאוד אם תוכלי לכתוב לי תפריט מאוזנת. בתודה . ספיר