בעיה בדיאטה! זה מפחיד אותי!
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
30/07/2007 | 20:57 | מאת: צחי
שלום, שמי הוא צחי. השנה עליתי לגיל 15. סיימתי את שנת הלימודים עם משקל מטורף של 88.5 ק"ג, אך בעזרת משפחתי הצלחתי לעצור את העלייה ולהתחיל את הירידה. עד עכשיו, במהלך החופש, ירדתי כ13 ק"ג (שלדעתי זה הישג נאה, אבל יש לי עוד הרבה-לפי הBMI אני צריך להיות 68 ק"ג בגובה של 170 ס"מ). כל זה ע"י שמירה על תזונה נכונה, ללא הרבה ספורט. באחד השבועות החלטתי שזה יהיה יותר נכון ויותר מהיר גם לעשות ספורט בדרך, אז התחלתי לרוץ על ההליכון בבית, חצי שעה כל יום במהירות של 8 קמ"ש. באותו השבוע לא הורדתי במשקל בכלל, אבל לא נתתי לזה לדכא אותי, ולאחר מכן המשכתי בדיאטה הרגילה, ללא הרבה ספורט. במהלך הזמן שלא עשיתי הרבה ספורט הורדתי. השבוע החלטתי לנסות שוב את הריצה, וכבר 3 ימים שלא הורדתי במשקל, אפילו עליתי בכחצי ק"ג. בשבוע שעבר הורדתי 2.5 ק"ג, וכך זה היה גם בפעם האחרונה שנעצרתי. העליתי שתי אפשרויות שיכול להיות שגורמות לעצירה: 1. לאחר ירידה גדולה יש עצירה לזמן מה ואז ממשיכים לרדת בקצב רגיל/מהיר. 2. בזמן שרצתי שרפתי שומנים, אך השרירים שמתפתחים אצלי תופסים את מקומו של השומן ולכן זה נראה לי כאילו לא הורדתי במשקל. אני שואל אתכם: האם אחת האפשרויות נכונה או שזה בכלל משהו אחר? אני צריך לדעת את זה כי המטרה שלי עד סוף החופש היא להגיע ל70 ק"ג, ובמהלך שנת הלימודים להוריד עוד 2 ק"ג ולשמור על המשקל. תודה מראש.
לקריאה נוספת והעמקה
30/07/2007 | 23:54 | מאת: צחי
האם אחרי העצירה הזו תבוא ירידה גדולה?
31/07/2007 | 17:54 | מאת: מוניקה קרן
הירידה תתחדש בטוח. קצב הירידה משתנה, יכול להיות איטי או מהיר יותר, ממש קשה להתנבא.
31/07/2007 | 17:53 | מאת: מוניקה קרן
שלום צחי, ראשית, ברצוני לברך אותך על השינוי המדהים שעשית ועל הירידה הנהדרת במשקל. אני מקווה שאתה אוכל מספיק, כי קצב הירידה הוא מאוד מהיר. הקצב המומלץ הוא עד 1 ק"ג בשבוע. איני ממליצה לצרוך פחות מ- 1800 קלוריות. בקשר לשאלות שלך: אתה צודק ב-2 הסעיפים. 1. הרזייה היא תהליך ארוך, במהלכו קצב הירידה משתנה ואף נעצר. צריך להמשיך בתכנית והירידה תתחדש. 2. פעילות גופנית גורמת לבניית מסת שריר. השומן פוחת, אך המשקל אינו מבחין בין 2 סוגי הרקמות. לכן, לא ירדת במשקל, אך בהחלט רזית. יש לך פחות שומן. אני ממליצה להמשיך עם הפעילות הגופנית, היא תורמת לבריאות ועוזרת במיוחד לשמירת המשקל אח"כ. בברכה מוניקה קרן
31/07/2007 | 17:59 | מאת: צחי
תודה רבה! אני לא יודע איך להביע מספיק תודה!