אובדת עצות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לכולם, הנני אמא לילדה בת 13 די מפותחת לגילה גובה 1.68 ומשקל 74 ק"ג כמו כן יש לה נטייה רבה להשמנה ( די תורשתי) כבר ניסנו בעבר דיאטנית ילדים שהצליחה להשליל ממנה 5 ק"ג ב 4 חודשים מה שגרם לה להתיאש מן הסתם. כמו כן רשמתי אותה לשומרי משקל ושם היא השילה 6.5 ק"ג בשלושה חודשים ואח"כ העלתה 10 ק"ג. ראוי לציין שאין לה בעיית שתייה של מים במהלך היום אך יש לה בעיה לבצע פעילות גופנית בצורה מתמידה ( הליכה 40 דקות לפחות 4 פעמים בשבוע) יש לציין שבבדיקות דם שערכנו לפני כשבועיים נמצא כי יש לה כולסטרול מאוד גבוה וגם שומנים בדם מעל הממוצע , אפשר לומר שהיא די מתוסכלת מהמצב מכיוון שהיא נמצאת בגיל שמתחילים לשים לב למראה החיצוני והיא ממש לא מרוצה ממה שהיא רואה. האם ישנה תרופה כלשהי על בסיס טבעי שיכולה לסייע להוריד במשקל בצורה מואצת לפחות את ה 5-7 ק"ג הראשונים שישלו במשך חודש על מנת שידרבנו אותה להמשיך עם אכילה נכונה ופעילות גופנית. האם השימוש בקריאטין יכול לעזור במצב שלה? אם כן באיזה מינון ? ואם לא האם יש משהו אחר שיכול לזרז את קצב ההורדה במשקל לפחות את " הפוש" הראשוני. ממתינה לתשובתכם באופן בהול..
שלום שלומית חשוב לי להדגיש שמחקרים שנערכו בעשור האחרון מוכיחים שהטיפול הנכון בהשמנת ילדים אינו דיאטה אלא תזונה בריאה בבית, מתן דוגמא אישית לאכילה בריאה ע"י ההורים ועידוד הילד לפעילות גופנית תוך חיזוק הדימוי הגופני שלו. ילדים בעודף משקל שיגדלו בבית המקדם משקל בריא ע"י תזונה בריאה ופעילות גופנית יחדלו להשמין ואפילו יפחיתו ממשקלם. בית המקדם משקל בריא הוא בית בו כל בני המשפחה חיים אורח חיים שמסייע להם להיות במשקל שנכון ובריא עבורם. זה כולל ילדים ומבוגרים, רזים ובעלי עודף משקל. בית המקדם משקל בריא אינו בית שנמצא בדיאטה, אלא בית המציע ארוחות שמתמקדות במזון בריא ומלא וכוללות גם פינוקים. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים כזה. ההורים הם אלה שיוצרים בית כזה ולכן הם סוכני השינוי. לשאלתך, טיפול תרופתי לא ניתן בשום מקרה מתחת לגיל 16 ובנוסף לכך איני ממליצה על "תוספים טבעים" אלא כפי שציינתי על השרשת הרגלי תזונה נכונים. אני ממליצה בחום לפנות למסגרת כלשהי מומלצת כזו המשלבת יעוץ להורים ולילדים. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי