גזים וירידה במשקל
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/07/2009 | 23:06 | מאת: חגית
אני בחורה בת 35 שוקלת 63 ק"ג ,לפני כחודש התחלתי דיאטה וברצוני לדעת האם התפריט נכון לצורך הרזיה ומה בתפריט עשוי לעורר גזים (יש לציין שאנימשתדלת להמנע ממזונות שגורמים לגזים) התזונה שלי: בוקר:ביצה קשה +גזרחי/ מעדן סויה+פרי קטן בד"כ אגס ביניים-פריכית אורז צהריים-כוס אורז מלא+חזה עוף+סלקמבושל ביניים-תפוח עץ ערב-טונה או טופו +חצי כוס ספגטי אורז+סלט ירקות מפלפל בצל ירוק ועגבניות שרי לילה-3פריכיות אורז דקות+2כפיות טחינה+אגסקטן+כףחמוציות +2פרוסות אננס מליפתן, במהלך היום סוכריות ללא סוכר בערך 5 תופעת הגזים משתנה גם אם לפעמים אני אוכלת אותו הדבר האם לאכילה בלילה לעיתים בשעות מאוחרות יש השפעה על כך ושאלהנוספת מה אוכל לשנות כדי להגביר את קצב הירידה במשקל מבחינת שינוי בתפריט אודה לתשובתך
לקריאה נוספת והעמקה
26/07/2009 | 11:53 | מאת: עדי מילר
שלום חגית בנוגע לגזים, מומלץ להימנע מזונות כמו: ירקות – כרוב, כרובית, ברוקולי, בצל, צנון וחצילים, קטניות, סוגים מסוימים של לחם קל (בעיקר אלו מחיטה מלאה), משקאות תוססים, לעיתים קיימת רגישות למוצרי חלב (רגישות ללקטוז) במקרה זה יש להתייעץ עם רופא המשפחה (קיימת בדיקה פשוטה לבירור הרגישות), לעיתים מזונות המומתקים בסוכרזית גם עלולים לגרום לגזים. בנוסף, אכילה מהירה ו/או אכילה בפה פתוח ולעיסה מרובה של מסטיקים מובילה להכנסת אויר רב למערכת העיכול מה שעלול ליצור גזים ולהוביל לבטן נפוחה ולכן מומלץ להקפיד על אכילה איטית ובפה סגור. תפריט הנדרש לשם ירידה במשקל הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי במקרה של גזים ובטן נפוחה ניתן להיעזר בשתיית מים רותחים עם קימל.