צום ט' באב
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אנחנו דתיים. בני בן 14 צם ביום כיפור האחרון (הצום הראשון שלו) מאד קשה, למרות השתיה המרובה בכל היום הקודם לצום. אך הנקודה העיקרית היא מוצאי הצום. במשך שעות במוצאי הצום הוא הקיא כל מה שהכניס לפה.לבסוף ניסינו לתת לו מים קרים בכפית-2 כפיות כל 10 דקות אך גם אותם הוא הקיא, עד שנזקקנו לתת לו עירוי נוזלים לוריד, ולמחרת הכל חזר לשיגרה. שאלתי עקב צום ט' באב מה עצתכם הן להקלת הצום והן פתרון ל"שבירתו". בתודה מראש
שלום משה ראשית חשוב ביותר לשתות במהלך היום שלפני הצום לפחות 10 כוסות מים, על מנת שנפתח את הצום במאזן נוזלים תקין. בנוסף לכך, מומלץ להמעיט בצריכתם של משקאות העשירים בקפאין כמו קולה, קפה, שוקו ותה ביום שלפני הצום וביום הצום עצמו, כיוון שקפאין גורם ליציאה מוגברת של נוזלים מהגוף. על מנת לשמור על רמות הסוכר בדם חשוב לאכול פחמימות מורכבות (לדוגמא: לחם, פסטה, אורז, קרקרים וכו') במנות קטנות לאורך כל היום עד לצום. אין להסתמך על הארוחה המפסקת בלבד !!! גם שבירת הצום צריכה להיעשות בחוכמה. רצוי להתחיל עם כוס שתייה חמה ממותקת לצד עוגייה או עוגה יבשה ורק לאחר כשעה-שעתיים יש לאכול ארוחה מלאה יותר אבל גם אז מומלץ לא להפריז בכמויות. בכל מקרה הייתי ממליצה להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי בנך. צום קל עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי