ראיתם פעם אדם שהופך רזה בעקבות דיאטה?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/07/2009 | 15:04 | מאת: NO DIET MAN
גישת הדיאטה מאוד נפוצה בעולמנו אך משום מה בודדים רק בוחנים את תוצאותיה בצורה אובייקטיבית. הכישלון של הגישה הוא מוחלט ולא ניתן לעירעור (אתם מוזמנים לנסות כמובן). למעשה, גישת הדיאטה היא הגורם מספר 1 בעולם להשמנה! אף אדם מעולם לא הפך רזה בעזרתה של דיאטה. כשאני אומר רזה אני מתכוון לרזה אמיתי, כזה שלא מתעסק בקלוריות, משקל,שומנים מה מותר ומה אסור. דיאטה משאירה אתכם שמנים תמיד גם אם המשקל כביכול מראה לכם שאתם רזים. היא תמיד נגד הגוף, תמיד כופה עליו כל מיני שגעונות בתחפושת ("מאוזנת","אורח חיים בריא","תזונה נכונה" וכו) ותמיד נכשלת. גישת הדיאטה מנסה רק לטפל בסימפטום של הבעיה במקום בבעיה עצמה. השמנה היא סימפטום שנגרם מאכילת יתר שהוא תוצאה של חסכים (דיאטה לדוגמא) , אכילה ריגשית(אכילה משעמום,פחד,מתח,עצב וכו), והרגלים (לאכול כמות מסויימת ללא קשר לצרכים של הגוף , לאכול ארוחת בוקר כשלא רעבים ועוד). כל עוד תבקשו לטפל בבעיה באמצעות דיאטה אתם תשארו במעגל האין סופי הזה. חבל, הרזיה לא מצריכה מאמץ פיזי או חישובים. הרזיה היא תהליך טבעי וקל עבור הגוף המדהים שלנו והוא יתבצע כל עוד לא נפריע לו. כי רק הגוף שלנו יודע יותר טוב מכולם למה הוא זקוק, כמה בדיוק ומתי. אז תחשבו על זה לפני שאתם בוחרים את הדיאטה הבאה... [email protected]
לקריאה נוספת והעמקה
12/07/2009 | 12:07 | מאת: עדי מילר
שלום רב בהזדמנות זו אשמח לספר על הגישה המרכזית במרפאתנו. שיטת ד"ר לוי מבוססת על גישה חדשנית המתמודדת לראשונה עם מקור בעיית ההשמנה – הראש, ולא רק עם הסימפטומים שלה – עודף משקל. השיטה הינה רב מערכתית וכוללת טיפול קוגניטיבי התנהגותי ייחודי (עיקריה הם זיהוי הצרכים הנפשיים המובילים לאכילת יתר, זיהוי שינוי דפוסי חשיבה שגויים הקובעים את אופן חשיבתנו ומתן חלופות התנהגותיות חדשות להתמודדות והשגת שליטה עצמית), טיפול רפואי ותזונתי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
12/07/2009 | 21:12 | מאת: NO DIET MAN
עדי, קראתי רבות מהתשובות שלך ושל עמיתייך בפורום ובשום מקום לא ניכרת גישה שונה מאשר גישת הדיאטה. הרי בכל מקום כאן מוזכרות קלוריות, תפריטים , ספורט , הגבלה,משקל ועוד מרכיבים רבים של הראש הדיאטטי השמן. למה בדיוק את מתכוונת "שינוי הרגלי חשיבה"? פרי במקום עוגיה הוא שינוי הרגלי חשיבה? למצוא תחליפים למזון שמוגדר "משמין"? מכאן בדיוק באה ההשמנה, מאותם הגדרות של "משמין" , "בריא", וכו. הרי אין סוג מזון בעולם שיגרום להשמנה כמו שאין סוג מזון שיגרום לנו לרזות. גאנק פוד לא גורם להשמנה וסלט לא יגרום להרזיה. למצוא הגדרות חדשות כדי שלא נשים לב שמדובר בדיאטה? מזון הוא רק מזון ולא יותר . זה תמיד נכשל בעבר ותמיד יכשל בעתיד, אין לזה סיכוי. . מעבר לרצון שלי לגרום למבקרים בפורום לחשוב מעט לפני שהם מחליטים להישאר כאן במעגל הדיאטה הנוראי, יש לי רצון לעורר בך ובעמיתייך מחשבות האם זו באמת הדרך? הרי אף אדם מעולם לא הפך רזה בעקבות דיאטה (בראש, בהתנהלות) אז מה הטעם אם כך להמשיך ולשכנע אנשים ללכת בדרך זו? אשמח לתשובות. [email protected] גילוי נאות: אני רזיתי ביום ששיחררתי את הדיאטה ולמדתי להיות קשוב לגוף, ללא ספורט או הימנעות מכל סוג. להבדיל מדיאטה (כל דיאטה) השלתי שומן בלבד ולא נוזלים ושרירים. לא ספרתי קלוריות, לא נשקלתי כמעט אף פעם, לא אכלתי מוצרים מופחתי שומן, לא שרפתי קלוריה אחת בפעילות גופנית ולא סבלתי. להיפך, נהניתי מכל רגע, ממבחר ושפע שלא הכרתי ובעיקר נהניתי לראות את הגוף שלי מרזה בקלות כי סוף סוף נתתי לו להוביל אותי ולא אני אותו...