דחוף
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי לישאול אים אני עושה דיאטה בריאה וכמובן מאוזנת ביום שישי מרשה לעצמי קצת להתפנק ויום למחרת עושה קיזוז השאלה אים אני יכולה לרדת בהמשך השבוע הוא רק לישמור על מישקל אני עושה דיאטה בריאה וטובה מיום ראשון אד שישי וממשיכה ביום שבת בתפריט מאוזן רק יום שישי חורגת קצת האים אני יוריד או שעדיף שאני לא יחרוג בשישי? הפינוק של שישי הוא פשוט קצת יותר אוכל עוד משהו אני לא אוכלת ממתקים או גרינים אני רוצה לדעת אים מיום שבת אד ראשון אני יוכל להפחית ממשקלי אפילו אים חריגה של פעם בשבוע בשישי בלבד?
שלום אורטל אם הבסיס לתזונה הוא תפריט בריא ומאוזן קלורית בהתאם לצורך, אזי חריגות בודדות, שלמעשה הן חלק משגרת החיים, כמו אכילה במסעדה, חופשות, חגים וכו' אינן מפריעות לתהליך ההרזיה ושמירת המשקל, במידה שהן מתוכננות ואנו נמצאים בשליטה על האכילה. לצערי, סופ"ש אינם נחשבים לחריגות בודדות ולכן לא ההיתי ממליצה לאכול כל שישי הרבה מעבר ליומיום... יחד עם זאת חשוב לי לציין שבכל דיאטה מאוזנת או בתהליך שמירה מומלץ לחרוג פעם בשבוע מהתפריט ולאכול "מנה מותרת" אחת ללא כל רגשות אשם. ולכן המלצתי היא להחליט ל"הפריז" בסופ"ש אך בגבול... לדוגמא לאכול בשישי פרוסה אחת של עוגה ובשבת פרוסה אחת של חלה....ועם זאת לרדת במשקל. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי