שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב. אני שוקל 55 ק"ג. גובה- 159 בן 50 כולסטרול - hdl=43 ldl=137 רציתי לדעת מה מומלץ לאכול ומה לא. האם מותר לאכול ביצים? כמה פעמים בשבוע? עדיפות ללחם קל או לחם רגיל? ממה יש להימנע? תודה.
שלום דודו מזונות העוזרים בהורדת רמת ה-LDL (הכולסטרול הרע) מבלי לפגוע ברמת ה- HDL(הכולסטרול הטוב) הינם: שמן זית, שמן קנולה, טחינה, אבוקדו ואגוזים. בנוסף מומלץ לצרוך סיבים מסיסיים המסיעיים גם הם בהורדת הכולסטרול, סיבים אלו נמצאים בשיבולת שועל, קטניות, ירקות וכו'. עקב משקלך התקין אין סיבה שתאכל לחם קל אך כן חשוב שתאכל לחם מחיטה מלאה העשיר בסיביים תזונתיים. אפשר לאכול ביצה יום כן יום לא ללא כל חשש. חשוב ביותר להימנע מאכילת שומן מהחי (בשר שמן, עור של עוף, חמאה וכו') ומשומני טרנס (מרגרינות, בורקסים, עוגות וכו'). וכמובן שמומלץ לעסוק בפעילות אירובית סדירה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי