בני בן התשע
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב בני הוא בן תשע וחצי, בגובה 137 ס"מ משקל 40 ק"ג - במחשבון רשום שזה משקל תקין אולם במראה חיצוני הוא נראה מלא, והמשקל אף מפריע לו לעשות חוגי ספורט.(הוא רץ ושוחה לאט יותר) מגיל ארבע בערך הוא היה מלא יותר כך שזוהי אינה בעיה חדשה אנחנו מנהלים בית בריא מבחינה תזונתית (באופן יחסי לסביבה לפחות), אין חטיפים ועוגות על בסיס קבוע, כמעט בכל ארוחה יש ירקות ואנחנו מנשנשים פירות והילד בחוגי ספורט שונים ועושה ספורט באופן קבוע. ההשמנה שלו באה לדעתי מכמויות גדולות של אוכל - הוא פשוט רעב.... שאלותי הן כאלו: האם יש מקום לדאגה? האם לצמצם בכמויות האוכל?
שלום שרון ראשית עלי לציין שבגילהים אלו יש להציב את המשקל והגובה על עקומות גדילה ולהשוואות לנקודות זמן אחרות וזאת כדי לבדוק האם קיימת סטיה מהעקומה וכך בעצם לדעת האם המשקל הינו תקין או שמדובר בעודף משקל, שימי לב זה שונה ממבוגרים. ניתן לעשות זאת בעזרת רופא המשפחה, אחות טיפת חלב או אפילו אחות בית ספר (להם צריכים להיות שמורים הנתונים). בכל מקרה אין לך ממה להיות מודאגת כי תמיד יש מה לעשות גם כאשר מדובר בהשמנת ילדים. אחת ההנחיות החשובות בהתמודדות עם השמנת ילדים ועם תזונת ילדים בכלל הינה שבוגרי המשפחה אחראים למזון המוצג: מה קונים, כמה קונים , איפה מניחים, איך מגישים . הילדים אחראים לכמות שיאכלו!!! ומכאן שאיני ממליצה לצמצם בכמות האוכל שבנך אוכל אך כן יש מקום להציע יותר ירקות, גבינות דלות שומן, פירות וכו'.. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי