בתי בת ה - 6
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
20/06/2009 | 13:35 | מאת: נעמה
שלום רב, בתי בת ה-6 שוקלת 33 ק"ג וגובהה כ - 1.25. כתינוקת היא נולדה במשקל של 4 ק"ג בשבוע 40 בניתוח קיסרי. כפעוטה היא לא ממש אהבה לאכול אבל תמיד המשקל והגובה שלה היו מעל הממוצע. יש לה כרס, והיא די מלאה. בבית אני משתדלת להקפיד על תזונה נכונה וכמעט אין אצלי חטיפים, אני אפילו שולחת לגן כיכר לחם קל כדי שיכינו לה ארוחת בוקר ממנו. אני מאוד מעודדת אותה לפעילות גופנית, הילדה שוחה פעמיים בשבוע באופן מבוקר (בין 15 ל - 20 בריכות כל פעם), עושה יוגה לילדים לפחות פעמיים בשבוע ואפילו סתם להתרוצץ בגן השעשועים (כשמזג האויר מאפשר זאת). עשיתי לה בדיקות דם שיצאו תקינות (תפקודי כבד, תפקודי בלוטות ובדיקות דם כלליות) למעט ה"כולסטרול הטוב" שיצא נמוך (על אף הפעילות הגופנית שהיא עושה). מדובר בילדה מאוד חכמה שמודעת לעצמה. עד כה היא הצליחה להתמודד יפה עם הצקות והעלבות של ילדים והגננת אף הגדירה אותה "מנהיגה". אני מקווה שאני עושה הכל כדי לעזור לה, יותר מכך אני מאוד מקווה שאני לא עושה נזק שיגרום להפרעות אכילה בעתיד, לציין כי יש לבעלי ולי וכן ל- 2 ילדנו הנוספים מבנה גוף רזה. אנחנו מטופלים אצל דיאטנית מטעם קופ"ח, אבל זה לא זה. אחרי שכתבתי מגילה, רציתי לדעת אם יש לכם טיפים לתת לי, היא עולה לכיתה א' בשנת הלימודים הקרובה ואני ממש רוצה לתת לה את הכלים הנכונים עם מינימום נזק.
לקריאה נוספת והעמקה
21/06/2009 | 14:30 | מאת: עדי מילר
שלום נעמה ראשית שמחתי לשמוע שבתך מטופלת אצל דיאטנית... חשוב לי לציין כי מחקרים שנערכו בעשור האחרון מוכיחים שהטיפול הנכון בהשמנת ילדים אינו דיאטה אלא תזונה בריאה בבית, מתן דוגמא אישית לאכילה בריאה ע" ההורים ועידוד הילד לפעילות גופנית תוך חיזוק הדימוי הגופני שלו. ילדים בעודף משקל שיגדלו בבית המקדם משקל בריא ע"י תזונה בריאה ופעילות גופנית יחדלו להשמין ואפילו יפחיתו ממשקלם. בית המקדם משקל בריא הוא בית בו כל בני המשפחה חיים אורח חיים שמסייע להם להיות במשקל שנכון ובריא עבורם. זה כולל ילדים ומבוגרים, רזים ובעלי עודף משקל. בית המקדם משקל בריא אינו בית שנמצא בדיאטה, אלא בית המציע ארוחות שמתמקדות במזון בריא ומלא וכוללות גם פינוקים. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים כזה. ההורים הם אלה שיוצרים בית כזה ולכן הם סוכני השינוי. בגדי למנוע הפרעות אכילה בעתיד חשוב ביותר לא לדבר איתה על דיאטה.אלא כפי שציינתי לעשות את השינויים בבית "כדי להיות בריאים יותר" ללא דיבורים מיותרים. השינויים מיושמים על כל בני הבית. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
22/06/2009 | 12:28 | מאת: לימור
שקראתי על הבת שלך הרגשתי שאת כותבת על הבת שלי!! זה בדיוק אותו סיפור ... גם ליה שלי שוחה מתרוצצת ופעילה אוכלת כמו שאר הילדים ושנינו הורים בריאים (רזים) ולא מבינים מה קורה פה??? איך זה שכל התוצאות של בדיקות הדם תקינות והיא נשארת ככה! היא גם מאוד נבונה ומתיייחסת המון לעניין. צרי קשר בבקשה 0524323679 לימור