בעית תזונה לנער בן 13
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מבקש את דעתכם? הבן שלי בן 13 , גובה 156 , משקל 49, עושה כושר 3 פעמים בשבוע (כוח ואירובי) 1 שעה בכל פעם. אלרגי לחלב ומוצריו, לא אוכל פרות, לא ירקות, לא מקבל חלבוונים ממוצרי גבינה לא אוכל דגים. האוכל שלו מסתכם באורז שניצלים בצהריים, קורנפקס + חלב סויה בבוקר והרבה פיתות/לחם בערב (היציאות שלו דביקות וקשות). כפי שאתם מבינים חסר לו מגוון של סוגי מזונות ויטמינים מינרלים וכוי' שהגוף דורש. מה הייתם ממליצים לי לעשות? אולי תוספי מזון? תודה
שלום שמוליק גיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. תפריט לא מאוזן בגיל זה עלול לפגוע בפוטציאל הגדילה של בנך, ולכן אני ממליצה לך לא להסתפק בקבלת תשובות דרך פורום אלא לפנות לרופא המשפחה לקבלת בדיקות דם (על מנת לבדוק חסרים) לאחר קבלת תשובות בדיקות הדם בקש מרופא המשפחה הפניה לדיאטנית קלינית המתמחה בתזונת ילדים לשם קבלת הדרכה וייעוץ פרטני בנושא. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי