תיאבון יתר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/05/2009 | 16:19 | מאת: מריה
שלום רב! אני בחורה בת 22 153 ס"מ ושוקלת 51-52. אני עוסקת בפעילות גופנית אירובית ואנאירובית (כ-3 פעמים בשבוע בין שעה לשעה וחצי) הולכת כל יום לפחות רבע שעה ועולה במדרגות. אני מרגישה שיש לי גוף חזק מאוד, מעוצב ולא שברירי ולא הייתי רוצה לשנות זאת. המשקל שלי זהה כבר לפחות 5 שנים. לא עסקתי בדיאטה אף פעם. מבחינת תזונה, אני מקפידה לא לאכול מעל לפעמיים בשבוע בחוץ, לא לשתות משקאות מוגזים (רק נסטי ומיים), לא שותה קפה בכלל ולא מתקרבת לחטיפים עם צבעי מאכל וחומרים משמרים. הבעיה שלי נובעת מכך שיש לי תיאבון אדיר. אני אוכלת המון ולעיתים נורא תכופות. אני אף פעם לא מסרבת לאכול והחטא הכי גדול שלי זה בשרים. לפעמים אני קמה בבוקר גוועת מרעב או מוצאת את עצמי מגיעה לצהריים נורא רעבה. אני לא יודעת אם זה בריא להיות במצב כזה. אני יכולה לקבל התקף רעב באמצע הלילה ולהתחיל לאכול ממש בשר. כמו כן, אחרי ארוחה דשנה יכולות לעבור שעות ספורות בלבד וכבר אני אתחיל להרגיש את הבטן מקרקרת שוב פעם. אני מפחדת שאני מזיקה לעצמי עם כל האוכל. אולי יש לי בעיה עם החילוף חומרים? האם זה נורמלי לאכול בכמויות כאלה גדולות? אבקש עיצה או כל דבר שיעזרו לי להתחיל להתמודד עם זה. אך אבקש להדגיש- איני מעוניינת להיות בדיאטה או להוריד במשקל פשוט אולי דרך להרגע עם האוכל מבלי אני רגיש שאני מפספסת משהו. תודה רבה תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
17/05/2009 | 13:09 | מאת: עדי מילר
שלום מריה ראשית עלי לציין שמשקלך בהחלט תקין ומכאן שכמויות האוכל שהינך אוכלת מתאימות לדרישות הגוף. לגבי הרעב המוגבר אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת ייעוץ ושלילה של בעיה בריאותית ובהזדמנות זו בקשי ממנו הפניה לדיאטנית קלינית לקבלת ייעוץ פרטני בנושא כמויות ומניעת תחושות רעב באמצע הלילה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי