שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב לפני כמה ימים שאלתי כאן לגבי האפשרות לדעת כמה קלוריות הגוף שלי שורף לפי גיל גובה משקל וקיבלתי הפנייה לאתר שיש שם מחשבון עם המון פעולות יומיומית וכמות הקלוריות שהן שורפות . השאלה שלי היא - האם הקלוריות שאני מחשב שם על הפעולות שאני עושה אלה קלוריות שמתווספות לbmr שזה אם הבנתי נכון הקלוריות שהגוף שורף בלי קשר לפעולותיי? אם כן האם 2000 קלוריות בערך שזה ה bmr שלי + 600 קלוריות של הליכה יומית בת שעתיים + 500 קלוריות בשינה, זה כבר נחשב הוצאה של 3100 ?
שלום רוני את בהחלט צודקת. BMR הינו קצב מטבולי בסיסי, מדד המייצג את כמות האנרגיה שהגוף שורף במנוחה מוחלטת רק לשם שמירה על תפקודי הגוף החיוניים כמו נשימה,הפעלת שרירי הלב וכו'.ולכן עליך להוסיף לחישוב ה-BMR את הקלוריות שהינך שורפת בפעילויות השונות שהינך נוהגת לבצע. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי