תזונה-התייעצות.
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, שמי רוני אני בת 15 ו4 חודשים. במהלך השנה האחרונה הורדתי 40 קילו, בדיאטה לא הכי בריאה. כבר 4-5 חודשים שאני משתדלת לאכול נכון, מספיק ובריא. היתי מעוניינת לקבל חוות דעת על התפריט היומי שלי,: בוקר-כוס פיבר וואן+נס על בסיס חלב [1%] בצפר-2 פרוסות לחם קל+מעט ריבה,+תפוח צהריים-שניצל עוף עם תירס+כוס ברנפלקס+2 כפות מלאות קטשופ,+חצי עגבניה ומלפפון חיים+1\3 כרוב מאודה כישוא כרובית ופטריות עם 2,3 כפות רסק עגבניות וחצי כף אבקת מרק. ביינים-מעט ג'לי תות+פרי+מעדן 0% או כוס ברנפלקס+גמבה אדומה גדולה. ערב-4 פרוסות לחם קל+2 כפות מלאות של חומוס+עגבניה חסה ומלפפון חיים,+3-4 פרוסות פסטרמה או ביצה קשה. לילה-מעדן 0%+נס על בסיס חלב[1%]. לפעמים גם עוד פרי. במשך היום 2,2 וחצי ליטר מים,גם מידי פעם תה עם סוכרזית, משתדלת כמה שפחות קולה זירו והמון ירקות בכל הצורות והצבעים. שוקלת כרגע 50 וגובהי 1.64 אינני עוסקת בספורט כרגע ומעוניינת לשמור על המשקל הקיים. יש לציין שפעמיים בשבוע אני מוסיפה לי "מנה מותרת" של בערך 600 קלוריות, בדרך כלל או פיתה גדולה עם שוקולד או קרפ עם שוקולד בנוסף לתפריט היומי. כל שאר השבוע ממש שומרת ואוכלת לפי התפריט. בנוסף רציתי לדעת עם יש בעיה עם זה שאני אוכלת מידי יום בערך את אותם המזונות. בתודה רבה מראש רוני. (:
שלום רוני בקשר לשאלתך לגבי אכילת אותם מזונות כל יום חשוב לי להדגיש שלגיוון התפריט חשיבות רבה לירידה ושמירה על המשקל , כדי להתמיד בתוכנית האכילה (הרזיה או שמירה) לתקופה ארוכה, חשוב להבטיח שהינך מקבלת מהתזונה את כל רכיבי התזונה הדרושים לבריאות טובה ומניעת חסרים מיותרים לגוף (הכוונה לויטמינים ויסודות הנחוצים לתפקוד יום יומי). חשוב לכלול מזונות מכל קבוצות המזון: דגנים, ירקות, פירות, מוצרי חלב דלי שומן, דגים, קטניות, בשר ושומנים בריאים, בנוסף לא פחות חשוב לגוון בתוך כל אחת מקבוצות המזון. מעבר לכך, חוסר גיוון מקשה עד מאוד מבחינה מנטלית, שכן מרבית בני האדם אינם מסוגלים לצרוך את אותם קבוצות מזון לאורך זמן, כלומר לגיוון המזון משמעות רבה בהגדלת הסיכויים ביכולתנו להתמיד בשמירה על המשקל. מעבר לכך התריט של מצומצם מדי וחסרים בו מוצרי חלב, שומנים בריאים (כמו שמן זית, טחינה, אבוקדו וכו'), קטניות ועוד ולכן הייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה בבקשה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם ייעוץ והדרכה לגבי תזונה נכונה במטרה לשמור על המשקל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי