דגנים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מה יותר בריא- קינואה אדומה או לבנה, וכמה קל יש בכף קינואה מבושלת(כמה באדומה וכמה בלבנה?) שאלה נוספת- מנה יותר בריא לאכול- קינואה או כוסמת- בהנחה שאני צריכה לבחור בין השניים- מה עדיף יותר.
שלום ראשית עלי לציין שקינואה וכוסמת משווקות כדגנים אף על פי שהם אינם שייכות לקבוצת הדגנים. הקינואה עשירה בכל חומצות האמינו החיוניות לגוף האדם ולכן איכות החלבון בה גבוהה במיוחד בנוסף לכך היא עשירה בזרחן, ברזל, מגנזיום וסיביים תזונתיים. קיימים 3 סוגים של קינואה (הראויים למאכל אדם) אדומה לבנה ושחורה, שלושת הסוגים דומים בערכים התזונתיים (כולל בכמות הקלוריות, במאה גרם קינואה מבושלת יש כ- 110 קק"ל) מלבד העובדה שהאדומה עשירה בליקופן (נוגד חימצוני חיוני) והשחורה עשירה יותר בברזל. הכוסמת אף היא עשירה בוימינים ומינרלים כגון: ויטמניני B, אבץ, חומצה פולית וכו' לשתיהן(קינואה וכוסמת) יתרונות בריאותים ולכן המלצתי היא לגוון בצריכתם... בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי