אני לא יודעת איך לרדת במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 13.5 אני שוקלת 52 ירדתי כבר פעם במישקל (7 קילו ב3 חודשים וחצי) ל47 ומאז עליתי 5 קילו, ואני לא מצליחה לעשות שום דיאטה. פשוט שום דיאטה לא מצליחה לי, אני נשברת על היום הריאשון או השני. אני רוצה לעשות דיאטת בזק למשך 3 ימים ואז להתחיל תפריט של כ1000 קלוריות ליום מסודר האם כדאי לי? כי אני מאוד רוצה להיראות יפה לחג שהוא ביום שלישי, אשמח עם תענה לי במהרה.
שלום מלי כל הדיאטות המהירות מזיקות, גורמות לפירוק שריר, רעב, ירידה במצב רוח ובדרך כלל במקום ירידה במשקל, עליה עם ריבית. הרעב הנוצר גורם תכופות לבולמוסי אכילה המלווים בהרגשה רעה וכמובן לעלייה במשקל. דיאטת בזק היא דיאטה שלא מספקת את אבות המזון הויטמינים והמינרלים הבסיסיים הדרושים, וכך הבריאות נפגעת. נשירת שיער, בעיות בעור, שבירת צפרניים הם רק הסמנים החיצוניים. במקרים חמורים עלולה להתפתח אנמיה ובעיות נוספות. התופעות הגופניות עלולות להופיע חודשים לאחר הדיאטה. חשוב לזכור שלגוף קצב ירידה משלו, והתפיסה כי לא ניתן לרדת מעל לקילוגרם אחד בשבוע אינה קלישאה. דיאטה מהירה היא לרב פנטזיה עם מחירים כבדים. ובכלל לא מומלץ להיכנס לדיאטה שמוגבלת בזמן, דבר שמלחיץ ולא מביא לתוצאות טובות. בנוסך לכך עקב גילך הצעיר חשוב שתדעי שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
שלום לכם אני בן 14 אני שוקל 76.00 וגובה 1.55 יש לי בעיה אם המשפחה שלי יש לנו נטיה להשמין לפני כשנה ניכנסתי לדיאטה וירדתי 15 קילו ! ואז עליתי אותם כמו מטוטם .. למה?..לא מעניין חחח.. יש לי אחות קרציה שהיא תמיד עושה לי הכוונה . היא מגרה אותי ואני אין לי סיבולת לדברים האלה אני מהר מתגרה ואכל את האותו החטיף או הממתק .. מה את מציעים לי לעשות אני מוכן לעשות הכל (אני בעוד 7 ימים נרשפ למכון כושר) אשצח לתשובה מהירה!!