תוספי תזונה בהריון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
06/04/2009 | 19:35 | מאת: רוית
שלום אילו תוספי תזונה מומלץ לצרוך בהריון? והאם יש לעשות בדיקות לפני צריכתם? תודה רוית.
לקריאה נוספת והעמקה
12/04/2009 | 12:34 | מאת: עדי מילר
שלום רוית ראשית סליחה על העיכוב. יש לצרוך תוסף של חומצה פולית במינון של 400 מק"ג לפחות במשך כל חודשי ההיריון. יש לציין שנמצא גם כי צריכת חומצה פולית עוד בטרם ההיריון מורידה את הסיכון למומים במערכת העצבים המרכזית של העובר. כיוון שאצל מרבית הנשים ההרות, חלה ירידה ברמת הברזל בדם משבוע 12 והן חשופות לאנמיה מחוסר ברזל. מומלץ להתחיל ליטול תוסף ברזל החל מתום השבוע ה-12 להריון. רצוי לבצע בדיקת דם כבר בתחילת ההריון ולבדוק את מצב מאגרי הברזל וההמוגלובין. יתכן ויהיה צורך בנטילת התוסף עוד מוקדם יותר. מחקרים חדשים טוענים שחומצות שומן מסוג אומגה 3 בעלת השפעה על התפתחות מוח העובר. המקור העיקרי לחומצות שומן אלו הוא דגי ים צפוניים. נשים שאינן צורכות דגים יכולות ליטול תוסף תזונה המכיל חומצות שומן ייחודיות אלו ומותאם לנשים הרות ומניקות. יש לציין שחשוב להשתמש בתוספי מזון בהמלצת רופא או בייעוץ עם דיאטנית, כיוון שלעיתים למינונים מופרזים עלולות להיות השפעות לא רצויות. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
12/04/2009 | 11:55 | מאת: עדי מילר