שאלה חשובה בנושא אכילה בזמן דיאטה..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בס"ד רציתי לשאול כיצד אפשר לשלב אכילה של פירות וירקות בארוחות השונות... כלומר,מה הכי טוב ובריא לעשות: לאכול פירות לאחר הארוחה או לפניה?? וגם כמה דקות/שעות אחרי או לפני הארוחה?? האם טוב לשתות מים לאחר או באמצע שאוכלים פירות,ירקות ובכלל?? (אני מרגיש שאני מתפוצץ ושאני גם משמין..ואני גם באמת משמין כי נשקלתי ובדקתי זאת... מה רצוי לעשות?? אני מנסה כמה שיותר לאכול פירות, כמו תפוז, או ירקו,כמו גזר, לאחר אכילת גבינה או כל דבר חלבי אחר שמכיל סידן,משום בבמאכלים אילו מצוי ויטמין D אשר מסייע בספיגת הסידן בגוף... האם זה נכון לעשות את זה?? ואם כן מה עדיף לאכול לפני או אחרי ואחרי או לפני כמה זמן?!? אשמח לקבל תשובה כי היא נורא חשובה לי משום שאני בתהליך של דיאטת הרזיה (ואם זה יעזור במידע,אני בן 17 וחצי.אני שוקל 65 ק"ג והגובה שלי הוא בין מטר 60 למטר 70... ותודה רבה רבה על תשומת הלב, עמית...
שלום עמית ראשית עלי לתקן אותך, ויטמין D לא מצוי בירקות ופירות אלא בדגים, חלמון ביצה ומוצרי חלב מעושרים. אך כפי שציינת הוא בהחלט מסייע לספיגת הסידן. מומלץ לשלב ירקות מכל הסוגים בכל ארוחת עיקרית. פירות מומלץ לאכול כארוחת בייניים. מומלץ לצרוך לפחות 5 מנות ירק ביום ו-2 מנות פרי. אין המלצה למתי יש לצרוך מים אך בהחלט מומלץ לצרוך לפחות 10 כוסות מים ביום. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי