השמנה בעקבות סרטן שד
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 49. חצי שנה לאחר סיום טיפולי קרינה וכימותרפיה בעקבות סרטן שד. ממיולי 2006 (ניתוח הוצאת הגוש) ועד היום עליתי 6 ק"ג (מ-64 ל-70). - גובה 170. אני לוקחת כדור טמוקסיפן שכנראה גורם להשמנה. אבל אני שמנתי כבר בתקופת הטיפולים. אני מנסה לעשות דיאטה ולא מצליחה. עשיתי אפילו דיאטת לחם ולא ירדתי גרם. איזה דיאטה מומלצת? התחלתי לאחרונה גם לצעוד למרות שיש לי כאבים ברגליים בעקבות הטיפולים הכימותרפיים. אשמח לשמוע המלצות על דיאטה מתאימה. תודה!
שכחתי לציין שבבדיקת דם ה-TSH שלי נמוך 0.08. האם זה קשור? אני אוכלת 600-700 קלוריות ליום ולא מרזה. תודה!
שלום הדסה, צר לי שאת צריכה להתמודד נוסף למחלת הסרטן גם עם תופעות הנילוות לטיפול, כגון עלייה במשקל. אכן לרוב, בעקבות טיפול בטמוקסיפן יש עליה במשקל. כדי לרזות, עלייך לגייס קודם כל הרבה סבלנות. שנית, להתמיד בפעילות הגופנית לפי יכולתך, כי היא מאוד תורמת גם להוצאה אנרגטית וגם בהשפעתה המנטלית. לאור מחלתך ומצבך המיוחד, אני ממליצה לך לפנות לטיפול תזונתי מקצועי. דיאטנית שתבדוק אותך ואת הרגלי האכילה שלך באופן יסודי, ותנחה אותך בתהליך ההרזיה. חשוב לדאוג שבמסגרת התפריט, תקבלי את כל רכיבי התזונה הדרושים. בברכה מוניקה קרן