מרגישה שמנטוזית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי, אני בת 13 שוקלת 60 גובה 1.60. אני רוצה לדעת אם משקלי בסדר, ואם לא כמה עלי לרדת?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום מיכל ראשית צר לי שכך את מרגישה. עקב גילך הצעיר עליך לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפניה לדיאטנית קלינית, כיוון שבגיל זה יש להציב את המשקל והגובה על עקומות גדילה ולהשוואות לנקודות זמן אחרות וזאת כדי לבדוק האם קיימת סטיה מהעקומה וכך בעצם לדעת האם המשקל הינו תקין. בנוסף, חשוב לי לציין שגילך מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני ממליצה לך לקבל הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי