דיאטה ומשפחה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/03/2009 | 13:50 | מאת: אפרת
ד"ר לוי שלום. אני בחורה בת 23 בעלת מבנה עצמות רחב וכמה קילוגרמים של משקל עודף (גובה 1.73 ומשקל בערך 68). בעבר הייתה לי הפרעת אכילה ואז הצלחתי להוריד בתוך זמן קצר מאוד 12 ק"ג ממשקלי, מה שכידוע מהר לחזור בזמן עוד יותר קצר. זאת חשוב לציין נעשה לקראת סוף הדיאטה בצום כעמט מוחלט. מאז למדתי לקבל את גופי ולהבין שדיאטה הינה אורח חיים ועל כן ניסיתי לייצר דיאטה שתתאם את היכולות ההגיוניות שלי בכל הקשור למזון ובו זמנית תהייה אפקטיבית לירידה במשקל. לצערי הרב, למרות שהיום אינני "נלחמת" בכל כוחותיי עם נושא המשקל, אני מרגישה חוסר שביעות רצון. בכל פעם שאני מנסה להוציא את המתוקים מהתפריט ואף מתמידה בכך בין חודש לחודשיים - אני רואה שאין שום תזוזה במשקל, מתייאשת וחוזרת לאכול מתוקים (כי הרי מה הטעם?) אני אוכלת שלוש ארוחות מסודרות ביום ובין הארוחות2-3 פירות. אין הפרזה במזון שאני אוכלת, אין מאכלים משמינים מדיי ובסך הכל האוכל בריא, מדוד וגורם לי להרגיש שבעה ולא יותר מזה ( מדי פעם אני עוד מרגישה רעבה ועדיין לא מתפתה למאכלים אחרים).בנוסף אני עושה פעילות גופנית- ריקוד בין 5 ל 8 שעות בשבוע. העניין הוא שיש לי עוד 3 אחיות בהפרשים של שנתיים כל אחת (גדולות וקטנות) וכולן רזות מאוד! (אחת מהן רזתה לאחר דיאטה ומאז היא כבר שנים רזה, והאחרות פשוט נולדו ככה...) הן אוכלות פחות או יותר כמוני ואף אחת מהן לא מבצעת פעילות גופנית, ואמנם אני שמנסה ומשתדלת כל כך- נשארת מלאה והדבר מתסכל אותי מאוד. לפני כמה שנים בעקבות אותה הבעיה עשיתי בדיקה של בלוטת התריס והכל יצא תקין. בעקבות המצב המתסכל, אודה לך על תגובתך מאוד ואשמח להצעות..! אפרת
לקריאה נוספת והעמקה
05/03/2009 | 13:55 | מאת: אפרת
*ההודעה מיועדת לעדי מילר, סליחה על הטעות.
08/03/2009 | 12:50 | מאת: עדי מילר
שלום אפרת קראתי בעיון את דבריך ואני ערה למצוקתך. ציינת שסבלת בעבר מהפרעת אכילה אך לא ציינת כיצד החלמת והאם בכלל היית בטיפול, מנסיוני הפרעת אכילה לא נעלמת מעצמה אך היא בהחלט יכולה לשנות מאפיינים וסימפטומים ולכן מומלץ לטפל בנושא. משקלך נמצא בטווח התקין של הנורמה אך כמובן שמדבריך עולה חוסר שביעות רצון. אין שום סיבה להתנזר לחלוטין מדברי מתיקה להפך חשוב שהתפריט שלך יכלול את כל רכיבי התזונה כולל מאכלים שהם אולי עתירי קלוריות, אך מאוד אהובים עלייך. בצורה כזו תוכלי להתמיד בצורת האכילה כל הזמן מבלי להתייאש וכמובן שמבלי להישאר רעבה מדי פעם... ההשואה לאחיותיך מיותרת ואף לא רצויה כיוון שמעבר לאוכל ולפע"ג ישנם גורמים נוספים המשפיעים על משקלנו כמו לדוגמא גיל, מסת שריר, היסטוריה של דיאטות, מטבוליזם וכו'... אני ממליצה לך בחום לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לדיאטנית קלינית לקבלת ייעוץ והדרכה כיצד עלייך לאכול נכון וכדי שתוכל לעזור לך עם נושא דימוי הגוף. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי