ירידה וחוסר תאבון עם רדוקטיל
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
12/02/2009 | 12:23 | מאת: מיטב
שלום רב עשיתי דיאטה שפויה של 1200 קל' ביום במשך חודשיים ולא היתה ירידה במשקל בכלל.. הלכתי להתייעצות עם רופא המשפחה, שלח לבדיקות שהוכיחו שיש קצת בעיה בבלוטת התריס ואני ממתינה לרופאה מומחית בעניין... בנתיים נתן לי כדורי רדוקטיל (זה היה לפני שלושה וחצי שבועות), התחלתי ליטול אותם במשקל 82 ק"ג, ועכשיו אני עומדת על משקל 75, דהיינו, ירידה של 7 ק"ג בתוך זמן קצר יחסית. מה שקורה לי זה שפשוט אין לי תאבון כלל וכלל, לעיתים אני מוצאת את עצמי אוכלת כי פשוט צריך לאכול וזה די מדאיג אותי... (וזה כל כך מצב חדש עבורי!!!) מצד אחד השמחה בתוכי גדולה מאוד על ומצד שני אני אישה בת 41, מתפקדת כאם ועובדת, אז אני חוששת מחוסר איזון בעקבות סתימת התאבון. יש לציין שאני מרגישה מעולה, אנרגטית מאוד (אולי יותר מהרגיל) רק שקצת יש חוסר שינה בלילות... אשמח לשמוע אם מומלץ לשלב ויטמינים על מנת לא לגרום לנזק עתידי. תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
13/02/2009 | 19:25 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום לך: התופעה שאת מתארת מוכרת מאוד. הטיפול ברדוקטיל אינו סותם תיאבון אלא מעלה את תחושת השובע, אכן מצד אחד זה מצויין שאת אוכלת פחות ויורדת במשקל אבל! לא לאכול כל היום או לאכול מעט מאוד קלוריות ליום לא יוביל אותך להרזייה בריאה. הסיבה שאת יורדת במשקל היא גם מיעוט הקלוריותשאת אוכלת וגם עקב ההשפעה של הכדור, הרדוקטיל משפר את קצב חילוף החומרים ולכן להערכתי אם היית שומרת על 1200 הקלוריות היומיות גם היית יורדת היטב במשקל וגם שומרת על גופך מפני חסכים. בשלב הזה הייתי ממליצה לך להיעזר בדיאטנית שתעזור לך לבנות תפריט מתאים שיעלה בהדרגה את כמות הקלוריות היומיות ויאפשר לך להמשיך לרדת במשקל. גם אם הרדוקטיל "סותם "לך את התיאבון הקפידי לאכול ארוחות מסודרות ושלבי פעילות גופנית, עם הזמן התגובה לרדוקטיל תתמטן ותרגישי יותר מאוזנת. חשוב לאזן את תפקוד בלוטת המגן, מה בדיוק הבעיה? האם היא עובדת ביתר? האם זו תת פעילות? בכל מקרה ההמלצות שלי תהיינה זהות. בהצלחה ד"ר מצקין
13/02/2009 | 22:15 | מאת: מיטב
הבעיה שהתגלתה היא תת פעילות בלוטת התריס, ומה שמעניין הוא שאני זאת שדחקתי ברופא לערוך לי בדיקה, הלכתי עם התחושות שלי שהתבררו כנכונות. לגבי כמות האוכל, אכן המטרה היתה לעלות על דרך של הקניית הרגלי אכילה נכונים ותוך כדי להוריד במשקל, אבל כפי שאמרתי, הרדוקטיל שינה לי את הכל עם תחושת השובע שהוא נותן לי. אומנם אני משתדלת לאכול שלוש ארוחות ביום, אבל להערכתי הם מסתכמים במעט אוכל כיון שאני מריגשה "מפוצצת" אחרי כמה ביסים, אני רק תוהה מה יקרה אחרי שאפסיק עם הכדורים... בכל מקרה, לוקחת את עצתך להעזר בדיאטנית שתרכיב לי תפריט מתאים בהתאם למצב הנוכחי. מודה לך מאוד על תשובתך, בהחלט עזרת לי. תודה