בת 16, שוקלת 55
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
גובה: 1.58 אני כל הזמן מנסה דיאטות חדשות, ואני לא מצליחה... לפני שנה וחצי שקלתי 6 קילו פחות, ולא גבהתי מאז. לפני חצי שנה הצלחתי לרדת ל-51 אבל עליתי חזרה... ממש קשה לי עם הדיאטות, אני מצליחה להתמיד מקסימום שבוע ואז הורסת הכל עם טחינות, שאני מעריכה נעות סביב ה-2000 קל', אני פשוט אוכלת עד שיש לי בחילה. אני באמת אובדת עצות, ושמעתי על השיטה "הרזיה ללא דיאטה" אבל אני לא יודעת אם זה מתאים לי.... טיפים בבקשה? תודה!
שלום קודם כל הרשי לי לציין שמשקלך נמצא בטווח התקין ושגיל ההתבגרות מאופיין בתהליכי גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ורכיבי מזון מגוונים ועל כן דיאטות קיצוניות ללא ליווי איש טיפול (דיאטנית) אינן מומלצות כלל. דרך טובה להבטיח, או לעלות את סיכויי השמירה על המשקל לאחר הירידה, היא לבחור בתכנית אכילה מתונה, המתאימה לסדר יומך באופן אישי אשר כוללת את כל רכיבי התזונה ומשלבת מזון מגוון בתפריט, כולל מאכלים שהם אולי עתירי קלוריות, אך מאוד אהובים עלייך. בצורה כזו תוכלי להתמיד בצורת האכילה החדשה כל הזמן וכך תמנעי את הלופ של דיאטה - זלילה. בנוסף, חשוב לזהות את הנקודות החלשות שלך (למשל את הגורם לזלילה, כפי שתיארת) מה שיסייע לך להתמודד ולתקן את דרך המחשבה וההתנהגות בנקודות אלו. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי