חימום
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום שאלתי היא האם אני חותכת חתיכות של ירקות (פילפלים, תפו"א ופיטריות) ושמה עליהם גבינה לבנה וקוטג' ושמה בתנור- האם הגבינה תתקלקל? האם החימום ישפיע במידה כולשהי על הערך התזונתי? לפי הבנתי יאבדו ויטמינים מסוימים, אך מה בנוגע לסידן של הגבינה והקוטג'? הם יתקלקלו? ישמרו? הקלוריות נשארות אותו דבר? כמו כן האם בחימום הגבינות בתנור אנזים הלקטוז יירד? כלומר האם חימום הגבינות בתנור יכול לעזור בתופעות הרגישות ללקטוז? תודה!
שלום עדי חימום מזון אינו משפיע על הערך הקלורי של המזון, ללא קשר לסוג המזון. לגבי ויטמינים ומינרלים את בהחלט צודקת, ישנם ויטמינים ומינרלים הרגישים לחום ומכאן שחימום מוביל להרס חלקי ולעיתים אף מוחלט שלהם, אך סידן אינו חלק מאותם מינרלים. לצערי, חימום מוצרי חלב אינו יכול לעזור לאנשים הרגישים ללקטוז, כיוון שהלקטוז (סוכר החלב) אינו "נפגע" מתהליך החימום. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי