עזרה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 25 מבצעת פעילות גופנית על מנת לשמור על משקל. גובהנ 168 משקל 53. אני יודעת שאם אוכל מעט קל' ביום אני יכולה להזיק לירידה במשקל שלי ולפרק שרירים מה שיאט את המטבטליזם. הבעיה היא שיש לי פחד נורא, ממש חרדה מפחמימות. אני ממעיטה בפחמימות ובכל זאת מכריחה את עצמי לאכול אותם במינון מדויק על מנת לא חהשמין. נגיד ואני מתעמלת שעה על מכשיר סקי בבוקר- אז חצי שעה לפני אני אוכלת פרוסת לחם קל או פרוסה וחצי, ואחרי האימון אני אוכלת פרוסה או פרוסה וחצי של לחם קל. זה רק מבחינת הפחמימות. במהלך היום אני אוכלת גג עוד פרוסה אחת של לחם קל וככף עד שתי כפות ממרח חומוס. האם אני אוכלת מספיק פחמימות ביום.ץ אני לא אוכלתץ סוכרים ולא פירות, ולא תפוחי אדמה או קטניות
שלום רחלי ראשית אני חייבת לציין שמשקלך נמצא מתחת לטווח תקין, ירידה נוספת אינה רצויה ואף עלולה לפגוע בבריאותיך. קראתי בעיון את דבריך ואני ערה למצוקתך, לצערי אין באפשרותי לעזור לך דרך פורום זה ולכן, אני ממליצה לך לגשת לאיש מקצוע (דיאטנית קלינית ו/או פסיכולוג) לקבלת עזרה והכוונה. לשאלתך, מומלץ לצרוך 55-60 אחוז פחמימות מכלל האנרגיה היומית, בעיקר פחמימות מורכבות כמו לחם מלא, פסטה, דגנים מלאים, קטניות וכו'. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי