צירופים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
13/12/2008 | 02:31 | מאת: ורדה
מספר שאלות: אני רוצה לאכול מנת שומן טובה האם עלי לאכול אבוקדו בלבד או שבשביל שהשומן יקלט בגוף אני צריכה לאכול אותו יחד עם משהו? הבנתי למשל שיש צירופים מפורסמים כמו למשל חלבון ועוד משהו שבונים את השריר? או שלמשל לא רצוי לאכול משהו עם ברזל כיוון שזה מפריע לספיגת הסידן או להיפך? ברצוני לדעת מה אילו הצרופים הללו, תודה רבה.
לקריאה נוספת והעמקה
15/12/2008 | 22:06 | מאת: עדי מילר
ורדה שלום ראשית אני מתנצלת על העיכוב... השומן מהמזון נספג בגופנו בעזרת מלחי המרה ולכן אין צורך לשלב מזון שומני עם מזון אחר לצורך ספיגתו, אך בהחלט קיימים צירופים אחרים הכרחים כמו לדוגמא שילוב של מוצרי חלב העשירים בסידן עם ויטמין D או אכילת ירקות כתומים העשירים בבטא קארוטן בשילוב שומן וכו'... לבנייה מרבית של השריר רצוי לאכול מיד בסיום האימון מזון המשלב חלבון מלא בעל ערך ביולוגי גבוה כמו ביצה, מוצרי חלב, עוף וכו' עם פחמימה כמו לחם, פסטה, אורז וכו'. ברזל וסידן מתחרים על אותם אתרי ספיגה ולכן מומלץ להפריד בינהם, לא לקחת תוסף ברזל לאחר ארוחה חלבית העשירה בסידן ו/או ולא לקחת תוסף סידן לאחר ארוחה בשרית העשירה בברזל. יש עוד אינטראקציות בין מזון ותוספים, אךכמובן מוזמנת להמשיך לשאול. בברכה עד מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי