טווח משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
דוקטור'ס שלום. יש לי שאלה. כמה יכול משקלו של אדם להישתנות במשך יממה בלי קשר להשמנה או הרזיה. אלא רק עניין של נוזלים, אכילת הרבה סלט (שהוא כבד), יציאות ועוד.... האם מדובר בטווח של כ 1 ק"ג או פחות?? אני מתכוונת לשקילה בבוקר לפני אוכל ושתייה(ולא שקילה במהלך היום), זה הרי תלוי במה שאכלתי וכמה שתיתי יום לפני כן... ובאיזו שעה אכלתי והאם הייתה יציאה..... איך ניתן לדעת ממה נובע השינוי? אשמח לתשובה. תודה
שלום זיוה, השינויים במשקל במשך היממה יכולים הם בד"כ בטווח של 1ק"ג ואפילו יותר (ראיתי גם 2 ק"ג). הם נובעים מהסיבות שציינת. בעיקר שינוי במאזן הנוזלים: צבירת נוזלים עקב אכילת מזון מלוח, יציאות, שתייה, התכווצות שרירים, וסת ועוד. גורם נוסף יכול להיות המזון שאוכלים ושוהה במערכת העיכול. קשה לדעת ממה נובע השינוי באמצעים ביתיים. כדי לנטרל גורם זה כדאי להשקל בשעה ויום קבועים. בברכה מוניקה קרן