התייעצות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/11/2008 | 11:33 | מאת: יעלי
שלום, שמי יעל אני בת 40 1.60 85 ק"ג 4.5 חודשים אחרי לידה. בהריון עליתי סה"כ 6 ק"ג ואחריו ירדתי 12 ק"ג במהלך ההריון שמרתי על תפריט מאוזן נכון להיום אני מעוניינת לרדת במשקל והתפריט שלי הוא כזה: בוקר: 1 כוס ברנפלקס ללא סוכר + יוגורט 0% (חלק)+ נס קפה עם 1 סוכרזית ו - 2 כפיות חלבית . ביניים: פרי + נס קפה. בעבודה: לחמניה קלה עם לבנה 5% + נבטים + מלפפון + 4 עגבניות שרי/ לחמניה עם 1 כף חומוס + ביצה קשה/ לחמניה עם 1 כפית מיונז ו - 2 פרוסות פסטרמה ומלפפון חמוץ. בבית: ארוחה חמה עוף בתנור/ חזה עןף/ שניצל תירס+ אורז/פתיתים + סלט ירקות. בערב לפני הליכה: פרי + נס קפה לילה: אחרי הליכה: תענוג דיאט. שאלותיי הן: האם התפריט הוא טוב. האם אני אוכלת נכון לפני ואחרי ההליכה. תודה
לקריאה נוספת והעמקה
19/11/2008 | 12:18 | מאת: עדי מילר
שלום יעלי ראשית מזל טוב וכל הכבוד על הירידה במשקל עד כה. תפריטך מגוון ומכיל את כל אבות המזון למעט שומנים בלתי רווים כמו שמן זית, טחינה, אגוזי מלך, אבוקדו.ולכן, אני ממליצה להחליף את המיונז בארוחת הצהריים במריחה קלה של טחינה או אבוקדו ולהוסיף כ- 3 פעמים בשבוע כ- 3 אגוזי מלך (6 חצאים) או 8 שקדים. לגבי תזונה סביב פע"ג: כחצי שעה לפני היציאה להליכה מומלץ לאכול פחמימה עם אינדקס גליקמי בינוני- גבוה, שנספגת יחסית מהר, כדי לספק תמיכה ראשונית של גלוקוז לתחילת הפעילות. מנת פרי היא בהחלט עונה לדרישות. תוך 45 דקות מסיום האימון – "חלון ההזדמנויות", מומלץ לאכול: שילוב של מזונות מקבוצת החלבונים, הדרושים כאבני הבניין לבניית השרירים, עם מזונות מקבוצת הפחמימות, ספק האנרגיה לקיום תהליכי בניית השריר ולמילוי מאגרי האנרגיה בהם, להתאוששות המלאה. ניתן להכליל בארוחה גם ירקות ושומנים ממקור בריא. כיוון שהמטרה כעת היא לאפשר בנייה חוזרת של השריר שנהרס בזמן הפעילות בצורה הטובה ביותר. בנייה מרבית של השריר לאחר האימון תסייע בפיתוח אחוז השרירים בגוף, הורדת אחוז השומן ושיפור הכושר הגופני בהשפעת האימון.ולכן ההיתי ממליצה לך לנסות לדחות את ארוחת הערב לסיום ההליכה, במידה וזה לא אפשרי הוסיפי למעדן חצי כוס ברנפלקס או 2 קרקרים. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי