תחליף סוכר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/11/2008 | 14:50 | מאת: נועה
רציתי לברר האם תחליף סוכר בשם "ספלדנה" בטוח לשימוש, מה התרכובת שלו? והאם תחליף הסוכר שנקרא "סוכררה" עשוי מאותו חומר?
לקריאה נוספת והעמקה
19/11/2008 | 11:01 | מאת: עדי מילר
שלום נועה מרכיב ההמתקה בסוכרה וספלנדה הינו סוכרלוז. ככלל ישנה מחלוקת רבה באשר להשפעות הבריאותיות של הממתיקים המלכותיים. מחקרים שנעשו בעכברי מעבדה הראו שאחדים מן הממתיקים הסינתטיים עלולים לגרום לסרטן במינונים גבוהים. למרות זאת, אף מחקר מדעי עדיין לא הראה סיכון בריאותי לבני אדם במינונים הרגילים. לגבי השימוש בסוכרלוז עד היום לא הוכח באופן חד משמעי נזקים אפשריים לבריאות, בנוסף לעומת ממתיקים אחרים אין הגבלה רשמית לגבי מינון הצריכה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי