כמה קלוריות צריכה לצרוך ביום?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני נערה בת 15 עוד חודשים מטר 63 שוקלת 50 לא עוסקת כרגע בפעילות גופנית, כמה קלוריות עלי לצרוך ביום?
שלום דנית לאור נתוני המשקל והגובה שציינת את בהחלט לא צריכה לספור קלוריות ו/או לרדת במשקל, חשוב לדעת שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליכי גדילה והתפתחות אינטנסיבים מה שמעלה את הדרישה הקלורית ואת החשיבות למכיבי מזון מגוונים. במקום לספור קלוריות אני ממליצה להקפיד על תזונה מאוזנת ומגוונת כל 3-4 שעות בשילוב עם פעילות גופנית. מומלץ להקפיד על לפחות 8 כוסות מים ביום ולוותר על השתייה המתוקה, לאכול ירקות מכל סוג (לפחות 5 ביום), לצרוך 2 מנות פרי ביום, חשוב להוסיף מעט שמן זית או קנולה לתיבול ולבישול, מומלץ לאכול ביצה בכל צורת הכנתה כ-5 פעמים בשבוע (מקור מצוין לחלבון ולויטמין B12), רצוי לצרוך לפחות 4 מוצרי חלב ביום שאחוז השומן בהם לא עובר על 5%, להקפיד על אכילת עוף/הודו/בקר רזה פעם ביום לפחות 5 פעמים בשבוע, מומלץ לוותר על שימוש ברטבים על בסיס מיונז ולהעדיף קטשופ חרדל ושמן זית, חשוב ביותר לאכול פחמימות מורכבות (אורז, פסטה, לחם מחיטה מלאה, קטניות וכו') ברוב הארוחות וכמובן להגביל את צריכת הממתקים והחטיפים הרווים בשומן. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי