משהו לא ברור לי..............זקוקה לעזרה!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב ומועדים לשמחה! בארבע שנים ועשרה חודשים האחרונים, אני נמצאת בתוכנית מיוחדת שאיפשרה לי לשנות את חיי במלוא מובן המילה וגם לרדת במשקל ממשקל של 117 ק"ג ל88 ק"ג. מאכילה מבוקר עד ערב, לשפיות של שלוש ארוחות ליום וחיים ביניהן. אני סובלת מסכרת - מטופלת ומאוזנת, משומנים בדם - מטופלת ודי מאוזנת, מ'תסמונת האוכף הריק' מחוסר בהורמון השתן, ו...מכורה לאוכל...... בעניין הסכרת, ההמוגלובין a1c עומד על 5.7 שזה בהחלט יפה. בתחילת הדרך הייתי על 9.7........ במקום שלושה כדורי גלוקופג', מקבלת היום רק כדור 1 כי הערכים תקינים לחלוטין. מרגע בו ירדתי לכדור אחד והסכרת התאזנה, החלה עלייה מתונה במשקל. היום שוקלת כבר 88 ק"ג. עושה ספורט 3 פעמים בשבוע, הליכה נמרצת ומשקולות. לא נוגעת בקמח לבן ובסוכרים כבר עוד מעט ארבע וחצי שנים. נון, עליתי על דרך וטוב לי בה, ויש לי היום איכות חיים שלא היתה קודם, אבל........... העלייה במשקל מטרידה אותי מאד. הדיאטנית שלי בקופ"ח 'לעגה' לי על העלייה הזו, כי היא יודעת מאיפה באתי ומה אני עושה וכך היא ניסתה לעודד אותי, אבל אני מיואשת. לא אנטוש את הדרך הזו - רק להיום, אבל אני זקוקה ליעוץ. תודה מראש. ליאור.
אין חוכמות, אחרי דיאטה תמיד תגיע עליה במשקל כי לא משנה איזו דיאטה גם אם קוראים לה בשם של דוקטור או שהיא נקראת "מאוזנת" או "אורח חיים בריא", היא תמיד תיכשל כי דיאטה היא משטר לא טבעי ולא הגיוני עבור הגוף נקודה. לכפות על הגוף ולהכתיב לו תמיד יכשל כי הגוף הוא הסמכות היחידה בכל הנוגע לתזונה ובטח לא דיאטנית,רופא או שאר אנשי המקצוע שמתיימרים לדעת מה נכון ומה לא. ביום שתביני שדיאטה לא תעזור לך אז יש סיכוי שתתחילי לחפש מה כן. שנה טובה!
שלום ליאור ראשית כל הכבוד על הירידה במשקל ועל ההישגיים הנפלאים שהשגת עד כה, בהחלט שינויים מבורכים !!! לא ציינת כמה עלית במשקל ומה הגובה שלך... אך,לאחר התייעצות עם ד"ר מצקין עולה כי אין קשר בין הירידה במינון הגלוקופא'ז לבין העליה במשקל. לכל אחד ישנו משקל בו הגוף נמצא בנקודת האיזון ומאוד יכול להיות שהעליה במשקל היא עקב התייצבות פיזיולוגית בלבד, כמובן שעשויים להיות גם גורמים נוספים כמו עלייה במסת שריר, שישמוש בתרופות מסויימת (בעיקר תרופות פסיכאטריות וסטרואידים), פעילות ירודה של בלוטת התריס וכו'... החלטתך להמשיך באותה הדרך היא בהחלט ההחלטה הנכונה ביותר, המשיכי לאכול כרגיל ולבצע פעילות גופנית, במידה והעליה ממשיכה אני ממליצה להתייעץ עם רופא המשפחה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי