השמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
12/10/2008 | 00:34 | מאת: עמר אסתר
אני בגיל 40 גובה 1.69 ומשקל 63 ק"ג. בחודשיים האחרונים עליתי 3-4 ק"ג בחלק העליון אני דקיקה ביותר ואילו ישבן ואגן אני מלאה וזה חוסר פרופורציה, האם יתכן כי ההשמנה הפתאומית שייכת לגיל??? {אמצעי מניעה הוא התקן} והאם יש דרך להתמקד בירידה במשקל באזורים אלו???? אודה לתגובתך
לקריאה נוספת והעמקה
13/10/2008 | 13:08 | מאת: עדי מילר
שלום אסתר ראשית עלי לציין שמשקלך בהחלט תקין. לצערי הרב החל מגיל 30 ומעלה, מדי שנה מואט קצב חילוף החומרים בגוף האישה, כלומר נשים החל מגיל 30 "שורפות" פחות קלוריות ובגיל 40 מתחילים להרגיש את השינוי, הרבה יותר קשה לשמור על המשקל ולמעשה גם ללא עליה בצריכת המזון המשקל עלול לתפס לאט לאט למעלה. לא ניתן למקד את הורדת השומן למקום ספציפי בגוף. אך כשתצליחי להיפטר מ 3-4 ק"ג שמפריעים לך באמצעות תזונה מאוזנת בשילוב פעילות גופנית, הירידה תהיה פרופורציונלית באזורי הגוף. אני ממליצה לך לוותר על מאכלים מתוקים ומשמינים ובכלל לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה וחשוב מכל להפוך פעילות גופנית כלשהי (הליכה, ספינינג, אירובי וכו') לעניין שבשגרה. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי