צום... האם זה נכון?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, רציתי לדעת אם למישהו שעושה דיאטה מסודרת זה נכון לצום ביום כיפור? אני מאוד מפחדת שזה "ישבש" לי את השיגרה שאני כל כך זקוקה לה...
שלום קארין אין כל בעיה עם צום במסגרת של דיאטה. כדי למתן את שיבוש השיגרה אני ממליצה להחליף את ארוחת הערב והצהריים שהינך רגילה לאכול כך שהארוחה המפסקת תהיה הארוחה הגדולה יותר. רצוי לשתות הרבה כדי למלא את מצבור הנוזלים בגוף. שתיית קפה, תה וקולה בשעות שלפני הצום אינה מומלצת בשל התכונה המשתנת שלהם. בארוחה המתחלת שמפסיקה את הצום, המטרה העיקרית היא להרגיע את הרעב מהר ולעצוןר את החולשה אך עדיין לא להגיע למצב של כבדות ולכן אני ממליצה לשבור את הצום עם ארוחת בוקר (כפי שאת רגילה לאכול במסגרת הדיאטה שהינך עושה) וכמובן לשתות !!! בשלב הבא (לאחר כ- 1/2 שעה) מומלץ לאכול ארוחה המכילה פחמימות, חלבונים ושומנים, את יכולה לבחור באחת מארוחות הצוהריים או הערב שהינך אוכלת ביום יום... צום קל וגמר חתימה טובה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי