כולסטרול
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב,אני בת 29 ובבדיקות האחרונות גילינו טריגליצרידים וכולסטרול גם הטוב וגם הרע מאוד גבוהים.מה לעשות?
שלום אופיר להורדת רמת הכולסטרול בדם חשוב לצרוך מדי יום שומן חד בלתי רווי כגון: שמן זית, שמן קנולה, אבוקדו, אגוזים או טחינה אך לא להגזים בכמות. שומנים אלו עוזרים להוריד את הכולסטרול הרע מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב. סיביים תזונתיים מסיסים הנמצאים ב- קטניות, ירקות, שבעולת שועל וכו' מסייעים גם הם להרחקת הכולסטרול מהגוף. יש להימנע משומן שמקורו מהחי המצוי ב- בשר שמן, איבריים פנימיים, פירות ים, גבינות שמנות, חמאה וכו'... וגם ממוצרים המכילים משומן טראנס כמו מרגרינות, בורקסים, עוגות, עוגיות וכו'. וכמובן שחשוב ביותר לעסוק בפעילות גופנית אירובית סדירה המסייעת בהפחתת רמות הכולסטרול הרע וטריגליצרידים ומעלה את רמות הכולסטרול הטוב. עלי לציין שבמקרים בהם הרמות מאוד גבוהות יש להסתייע בטיפול תרופתי ולכן אני ממליצה להתייעץ עם רופא המשפחה בנושא. בברכת שנה טובה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
תודה רבה על העזרה.אני אנסה..יש כדורים טבעיים שאת יכולה להמליץ עליהם?