מה לגבי פעילות גופנית ורמת LDL?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! המידע על הדיאטה בהים תיכונית מרתק! יחד עם זאת-מספר שאלות/הבהרות: מה לגבי השפעת פעילות גופנית-בעיקר אירובית ורמת הסוכר בדם? וכן-מה היתה רמת ה LDL בדיאטה הים תיכונית? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
דיאטה ים תיכונית ממעיטה בצריכת שומן ובצריכת בשר, מקורות החלבון המועדפים הם דגיםהודו ועוף. המקור העיקרי לשומן בדיאטה ים תיכונית הוא שמן זית.וקנולה, אבוקדו ושקדים. דיאטה עשירה בשמן הזית ובחומצות שבו משפרת את פרופיל שומני הדם, ואת רמות הסוכר בדםככל הנראה ן דרך הגברת הרגישות לאינסולין. פעילות גופנית מסייעת בהפחתת רמות הסוכר בדם ומשפרת את רמת השומנים בדם, מפחיתה טריגליצרידים ו- LDL( כולסטרול "רע") ומעלה HDL ( כולסטרול "טוב" ) . בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי